Huis kindvriendelijk maken

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Mijn dochtertje is nu net 5 maanden, dus nog effe niet aan de orde, maar ik ben benieuwd of jullie je huis al kindveilig hebben gemaakt, en welke maatregelen jullie hebben genomen.

Dankzij de vorige bewoners heb ik al op alle stopcontacten beveiliging. Maar doen jullie ook bijvoorbeeld op alle keukenkastjes zon beveiliging?

En laten jullie wel spulletjes op de salontafel staan (die uiteraard niet gevaarlijk zijn en wat niet erg is als het kapot gaat?)

Ik heb al een zoon van 6, maar toen had ik bijvoorbeeld geen open keuken, en had ik tussen de deur van de keuken en woonkamer een traphekje staan. Nu heb ik een open keuken, dus nu zal er wel meer moeten gebeuren qua beveiliging.

Wel, en das misschien ook een leuke tip, heb ik een beveiliging voor de videorecorder. Want was er met de oudste achter gekomen dat de video niet zo goed tegen diksap kon, hahahaha.

groetjes van Simone

Hoi Simone,

Wij gaan verhuizen dus we moeten even stopcontactbeveiligers halen.
Keuken is ook open, maar daar mag ze niet komen en doen we dus ook geen keukenkastbeveiligers. En als we aan het koken zijn dan moet ze gewoon in de box of in de kinderstoel.
Wij gaan vooral leren dat ze geen kasten open mag trekken, zal een hoop NEE zeggen worden, maar dan doet ze het ten minste bij andere thuis ook niet.
En op de salontafel uiteraard geen gevaarlijke dingen, maar ik ga niet alles weghalen. Ze moet maar leren dat ze er niet aan mag komen. Ik zou het erg vinden als ze bij anderen alles van tafel af veegt. Is bij ons thuis gebeurt door kindje van vrienden en dat vind ik best kwalijk. Er werd gezegd dat bij hun er niks op de salontafel staat... tja dan leert je kindje het nooit.

Zo heel verhaal weer hahahaha

groetjes Maris

Hallo,

Wij hebben een zoontje die 6 februari een half jaar wordt. Zelf ben ik gastouder en moest een aantal dingen in orde maken. Ik heb de traphekjes wel in huis. Boven aan de trap is ie al klaar. Vindt wel makkelijk dat hij dan op een kleed even kan liggen als ik even wat wil pakken. Beneden moet nog even. Verder heb ik een tafeltje met kleedje en het kleedje heb ik gewoon vastgeschroefd in het tafeltje. ( er staat een grote plant op ).

Stopcontactbeveiligers heb ik wel overal. Ook wij hebben een open keuken. Heb gewoon de gevaarlijke dingen anders neergezet. Weet nog niet zeker of ik het ga doen, maar misschien haal ik wel een beveiliging voor de twee laatjes met bestek en de messen. Kan nooit kwaad denk ik zo maar. Voor de rest heb ik ook niks meer gedaan. Oh ja de kabels heb ik weggewerkt , maar voor de rest kan ik niks verzinnen.

Groetjes

Diarich

Het gezin wat hier voor ons woonde had twee kleine kinderen, dus alle stopcontacten e.d. waren al beveiligd. Lotte (2-5-2007) doet nu pogingen om te kruipen, dus de rest moet binnenkort wel. De traphekjes hangen al wel zo goed als allemaal.

Ik probeer alleen nog wat te verzinnen voor de hoeken van de tafel, want de beschermers die ik heb passen niet. Even rondkijken of er ander merken zijn die ook smallere punten kunnen klemmen. En wat zijn die dingen lelijk! Heb je een prachtige koloniaalse salontafel en dan van die dikke witte plastic dingen er op....

Groetjes, Marisa

Hoi,

wij hebben alle stopcontacten beveiligd. Regelmatig haal ik bij de Wibra een heleboel beveiligers op. Daar kosten ze geloof ik een euro per negen stuks. Omdat ik nogal graag het huis verf of behang is het handig om ze op voorraad te hebben. Verder hebben we traphekjes en een fornuisrekje. Ik ga de dvd-speler wel nog even verplaatsen want gisteren had Stijn hem open en gooide een dvd van zijn broers door de woonkamer. Is niet echt nodig. verder haal ik niets weg. Hij kruipt nu door de woonkamer en ik zeg twee keer nee terwijl ik hem aankijk als hij iets doet wat niet mag en de derde keer gaat hij in de box. Helpt goed. Hij heeft nl een enorme interesse voor het eten van de kat en nu kijkt hij eerst naar mij voordat hij erheen gaat en gaat als ik terug kijk een andere kant op. Op de keukenkastjes met zware dingen zoals pannen zitten beschermers, maar op het kastje waar de afwasteil en het afdruiprekje staan niet want dat kan geen kwaad. Schoonmaakspullen staan hoog in een afgesloten kast.

Groetjes van marloes

Hoi,

Wij hebben ook alle stopcontacten beveiligd. De keuken wil ik eigenlijk hier niet doen. De bedoeling is dat we binnen een half jaar gaan verhuizen. Ik heb wel alle schoonmaakmiddelen hoog in de schuur staan. Mocht Hidde per ongeluk een pan of de afwasbak te pakken hebben dan is dan maar zo.

Marloes, leuk dat stijn de hele kamer rond gaat en dat je probeert te leren wat wel en niet mag. Maar ik ben zo bang dat Hidde de box als "strafplek"gaat zien en dat wilde ik eigenlijk niet. Ik zou ook niet weten hoe je het anders zou kunnen doen.
Iemand tips??

Groetjes Lynn

de naughtychair???? Hahaha, ik heb ook eens de nanny gekeken..

Ik zette mijn zoontje als hij stout was gewoon even weg. Aan de andere kant van de kamer ofzo. Afleiden hielp bij hem ook altijd goed. Ik zei idd twee keer NEE, en dan pakte ik hem op, en zette hem ergens anders. Nu zet ik hem in de gang, of op zijn kamer, maar ja, dat doe je  bij een baby niet.

Hallo,

Misschien heel slecht, maar er is hier in huis (behalve stopcontacten en er zijn traphekjes) niets beveiligd. De simpele reden is dat ik zelf vaak die kinderbeveiliging niet open krijg met mij reuma vingers.
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn dochter nooit iets uit de keukenkastjes heeft gehaald. Even afwachten hoe Bas zal zijn.

Groetjes, Karin

PS: We hebben ook zo'n ding voor de video. Eva heeft ooit geprobeerd om er een boterham in te stoppen.

Terug
Bovenaan