Huis schoonmaken met dreumes

Hoi allemaal,

Ik heb al een tijd geen nieuwe onderwerpen meer gezet op dit forum, maar ik lees wel geregeld mee met andere moeders ;-).

Nu heb ik toch even een vraagje aan jullie, dames. Misschien is het een hele stomme vraag hoor, maar ik vraag mij af hoe andere moeders hun huis schoonmaken met een kleintjes van 1,5 in huis. Maken jullie je huis schoon waar je kleintje bij is? Ik kan het beneden allemaal goed bijhouden, want dan is Sophie lekker aan het spelen en dan haal ik er ff een een natte lap en een stofzuiger doorheen. Maar ik heb een beetje probleempjes met boven schoonmaken. Ik wil het niet doen als ze ligt te slapen tussen de middag of 's avonds, want van de stofzuiger wordt ze echt wakker, maar als ze erbij is en ik moet telkens met de stofzuiger de trap op en af lopen en haar dan ook nog eens meenemen vind ik wel een gedoe. Strijken en de badkamer schoonmaken doe ik altijd 's avonds als ze ligt te slapen. Ik vind 's avonds het huis doen, terwijl ik heel de dag gewerkt heb, niet echt geweldig, want ik wil ook lekker met m'n ventje op de bank zitten en lekker lui tv kijken. Maar op m'n parttime dagen als ik Sophie om me heen heb wil ik ook niet heel de dag aan het poetsen zijn. Mijn moeder deed dat vroeger wel en ik wil niet dat mijn dochter zich later herinnert dat ik heel de dag met een stofdoek in mijn handen liep, hahahaha. Sophie vindt het helemaal niet erg hoor als ik aan het schoonmaken ben, ik geef haar een doekje en ze 'helpt' lekker mee. Wel wilt ze alles zien, dus als ik bovenop een kastje aan het schoonmaken ben dan wilt zij er ook bij, zo grappig.

Maar goed, een beetje stomme vraag dus, maar ik vraag mij gewoon af hoe andere moeders het doen en of er misschien nog goede tips zijn.

Petra, moeder van Sophie
 
Hoi Petra, ... met een dreumes is het creatief schoonmaken ... Beneden lukt mij ook wel de boel netjes te houden maar boven doe ik bv stofzuigen als pappa na etenstijd aan het stoeien en spelen is met Fabienne. Of als manlief thuis is en een vrije dag heeft, zaterdagochtend/zondagochtend bijvoorbeeld. De badkamer als we samen ons dochtertje gaan badderen en eentje zit bij het badje. Als ik 's-morgens gewasen heb dan pak ik de wastafels dikwijls mee.

Alles is weliswaar met de franse slag maar beter iets dan niets. En vaak met weinig tijd 1 dingetje ipv de hele verdieping.

Succes ... Gr Esther
 
Hoi Petra,

Wij hebben een deurhekje in de slaapkamer van onze oudste zoon gezet. Als ik boven bezig ben met de was of wil gaan schoonmaken dan zet ik de jongste even daar op de kamer zodat hij daar kan spelen. Het werkt ideaal!!! Ik heb mijn handen vrij en ik weet zeker dat hij veilig zit en niet van de trap kan vallen of mij in de weg loopt.

Groetjes,

Miriam
 
Ik doe de badkamer in het weekend als m'n man thuis is. En mijn man stofzuigt meestal ook in het weekend. Dus dan wisselen we elkaar een beetje af.
Zaterdag-ochtens is toch meestal wel een beetje een rommel-ochtend, met de was, boodschappen en dus ook een beetje schoonmaken.
Strijken doe ik gewoon waar m'n dochter bij is. Die vindt het geweldig om boven te spelen.
En inderdaad, beneden helpt ze altijd mee met schoonmaken.
Ik ben niet zo'n pietje precies, dus ik vind het wel oke zo.
 
ik heb al voordeel dat mijn dochter gewoon doorslaapt als ik de gang boven aan het stofzuigen ben.
dus ik probeer het meestal te doen als ze slaapt.
en dan doe ik van de ene dag beneden en de volgende dag de rest van het huis.
esmee haar kamer probeer ik elke week 1x te stofzuigen als ze even beneden aan het spelen is.
xx
 
mijn zoontje is nog een stuk jonger maar ik heb op zijn slaapkamer een speelkleed en wat speelgoed en hij vind het prachtig om boven te spelen.
ik kan dan ondertussen mooi boven even aan de gang. als ik dan ook nog af en toe even om het hoekje gluur en kiekeboe zeg dan is het helemaal geweldig.
als mijn zoontje straks kan kruipen en lopen dan wil ik ook een hekje in zijn deuropening denk ik
 
Wij hebben ook boven een ton met speeltjes staan, omdat ik het wel zonde vind om dingen dubbel te kopen, zijn dat de oude babyspeeltjes van mn dochter. Ze vind het geweldig om daar weer is mee te spelen.

Dan gaan we lekker saampjes boven spelen (ze mag dan van beneden wel haar speelgoed stofzuiger meenemen). Dan doen we samen boven stofzuigen en stoffen! Dat duurt dan maximaal 20 minuten, en ik doe het 1 keer per week want boven wordt bij ons nooit met schoenen gelopen of gespeeld. Dat valt allemaal wel mee dus.
De was doen we altijd in het weekend, zo ook de douche. De ene keer gaat papa spelen of geeft hij haar dr fruit of broodje, en dan ga ik poetsen, en volgende keer doen we het andersom.....
 
Terug
Bovenaan