Huis tuin en keuken middeltjes bij kleine ongelukjes!

Hoi allemaal,

We hebben vast allemaal wel van die huis tuin en keuken middeltjes wanneer onze kinderen kleine ongelukjes hebben. Misschien handig om ze eens uit te wisselen.

Hier komen die van mij:

Bloedlip: suikerklontje er tegen aan houden, dan stopt het bloeden heel snel.

Kleine ontstekingen (Bas heeft vaak zijn nagelriempjes ontstoken): een pleister erom heen en deze nat maken met water waar soda in opgelost is. Die trekt als het ware de ontsteking eruit.

Wespen steek: deppen met azijn.

Nou, wie volgt?
Karin

Hoi Karin!

Nou, ik ben een beetje een onhandige moeder hoor, heb niet van die geweldige tips.
1 Ding heb ik hier standaard beneden staan zodat ik het snel kan pakken; vallen en stoten creme van.... Geen idee waar het precies van is, maar het werkt geweldig. Als ze hier flink vallen en de huid is niet kapot smeer ik dat erop en een enorme bult blijft dan uit (ok, eerlijk is eerlijk, een natte doek doet ook wonderen, maar laat mij nou gewoon een goede tip hebben, haha)

x miranda

Ik heb wel speciaal middeltje voor verbrenden of schaafplekken, maar dat kun je gewoon bij de drogist kopen, ik heb ook niet veel handige tips
Oja met brandnetels, daar heb je speciale blaadjes voor een beetje vochtig maken en over de bultjes wrijven is het zo over met het prikkend gevoel.
Kusjes geven is hier ook een wonder middel, zo handig!

Misschien is nog niet iedereen zover,maar hier met oudere broers wel handig.
Viltstift uit kleding:een beetje spiritus erop even deppen en....weg.
Brandwondjes:beetje boter en het branderige is weg (ook wel handig voor volwassenen)

Groetjes Jessica

o wat een handig topic geweldig

stoten (voornamelijk hoofd) - boter smeren om blauwe plekken te voorkomen
muggebeten - vsm creme voor muggebeten wekrt enorm verkoelend
last doorkomende tanden en kiezen - chamodent van vsm
kapotte billetjes (van doorkomende kiezen) -maizena
doorkomende wratjes (had ik last van niet de kinderen) - een plakbandje overheen plakken

hopelijk heb we het niet allemaal nodig maar je kan het maar weten.......
Achnita

Terug
Bovenaan