Huis verven en zwanger; hoe zat dat ook alweer?

Hoi allemaal,

tijdens m'n vorige zwangerschap heb ik eens   iets gelezen over verfgebruik tijdens de zwangerschap. Dat dit bij gebruik van 'verkeerde' verf schadelijk zou zijn voor je kindje? Ik kan het echter nergens meer terugvinden en zou toch graag willen weten hoe het zit omdat ons huis nog helemaal geschilderd moet worden. Wie kan me helpen?
Alvast bedankt!

Groetjes,
Margrethe

Hoi Margrethe,

verf op waterbasis is OK, bv saus, maar andere verven (die waar zo'n oranje logo met een vlam op staat) bevatten schadelijke dampen die vrijkomen tijdens het verven. Daar kun je beter niet zelf mee verven (en als het echt niet anders kan, dan wel in een goed geventileerde ruimte) Ik zelf heb dat soort verfklussen overgelaten aan mijn man!
voor meubeltjes voor je kindje kun je ook beter niet dergelijke verf gebruiken omdat kleintjes toch vaak erop gaan sabbelen of later bijten en dan de verf binnen kunnen krijgen.

succes met het (niet-) verven!!

groetjes Klarie

Ja verven mag je als zwangere eigenlijk alleen met verf op waterbasis...
Ik moet zeggen dat ik heb gesmokkeld en met gewone (op terpetinebasis) verf heb geverfd.

Alles goed doorluchten en niet te lang achterelkaar doen.

Ik schrok nameljk erg van de prijzen van verf op waterbasis!!! Ik wet het het leven van mijn kindje is belangrijker, maar ik heb geverfd en mijn kind zit gezond in mijn buikkie hoor!!

MAAR WATERBASIS IS HET BESTE!!

X Saskia

Ik heb ook gesmokkeld en gewoon verf op terpentinebasis gebruikt. Wel heb ik handschoenen aangetrokken en goed gelucht tijdens het schilderen.
Het ledikant dat we hebben is overigens wel geschilderd met verf op waterbasis. Die verf voldoet prima voor een ledikant, kast of commode, maar niet voor kindermeubilair als stoeltjes. Ik heb enkele jaren geleden voor mijn dochter 2 stoeltjes geschilderd en die zien er echt niet meer uit en moeten binnenkort weer overschilderd worden.

Terug
Bovenaan