Huisarrest...of zeur ik nu?

Het voelt voor mij alsof ik huisarrest heb.
Aron drinkt niet goed aan de borst dus kolf ik en krijgt hij de melk in flesjes. Maar dat kolven moet dus om de 3 uur gebeuren. Anders krijg ik echt last van m'n borsten.
Ik wil zo graag weer lekker erop uit met t gezin. Middagje dierentuin, naar t bos, strand, stadje. Dat soort dingen doen wij erg graag. Maar nu moet ik dus niet langer dan 3 uur van huis zijn.
Ik moet bijvoorbeeld aanstaande maandag met m'n dochter een dagje in t ziekenhuis zijn op de dagopname. Maar hoe ga ik dat nu weer in vredesnaam doen met baby, flesjes, kolven, er voor mn dochter zijn....zo onpraktisch.
Vind dat echt niet leuk. En m'n borsten zijn groot en zitten in de weg, wil mn eigen lichaam weer terug.
Ik vind t dus echt moeilijk om dat kolven vol te houden.
Help me, hoe lang moet ik doorzetten?

Meis dat doorzetten heb ik geprobeert maar je moet doen waar jij je goed bij voelt. Niet naar andere luisteren als jij het niet vol kan houden zou ik ervoor kiezen te stoppen je hebt het lang genoeg volgehouden. En flesvoeding is net zo goed dan borstvoeding. Ik heb het maar 6 dagen uitgehouden en achteraf bleek dat ik niet genoeg voeding had zelf. Je moet voor je eigen gevoel gaan meis. Succes met de beslissing.

Liefs Peet

Gewoon, hup op de fles over. Je wordt toch dol van al die borstvoeding promotie, als het lukt hartstikke fijn maar bij de meeste gaat het gewoon niet van een leie dakje en ik heb echt het idee dat iedere moeder die borstvoeding geeft met een schuldgevoel kampt als ze moet stoppen omdat dat beter is voor haar of voor de andere kindjes in het gezin. Dat is toch niet normaal! De mensen die zo over borstvoeding praten zouden daar is aan moeten denken. Meid, gewoon je gevoel volgen, hou het vol zolang je wil en kan en anders zonder schuldgevoel de kunstvoeding daar is echt niets mis mee! Ik heb zowiezo respect voor moeders die eerst kolven en dan nog eens de fles geven, dat is niet niets!

Vermoeiende situatie idd,ligt er ook aan hoe graag je bv wilt blijven geven....en proberen of hij toch aan de borst wilt als je graag bv wilt blijven geven,die grote pijnlijke borsten horen er in begin toch bij.bv geven is in begin niet alleen maar rozengeur en manenschijn,maar als eenmaal lekker loopt is het heel mooi en fijn om te doen...en ik ben van mening dat fv niet zo goed is als bv dat bestaat in mijn ogen niet,bv is zo natuurlijk en op je baby afgericht daar kan fv niet tegenop,zegt niet dat fv slecht is hoor wil niemand voor het hoofd stoten maar het is gewoon zo...en ja als echt niet lukt dan is fv gewoon goed klaar.maar goed je moet idd zelf beslissen maar ga niet zeggen dat je moet stoppen met bv maar ga ook niet zeggen dat je door moet gaan,is jou keuze

succes liefs jootje

Hoi!!!

Tja... huisarrest... dat is het perfecte woord idd !! Ik kolf ook fulltime.. nu al ruim 3 weken.. en word er ook horndol van.. toch blijf ik dwars doorgaan.. Mijn man smeekt me bijna om ermee te stoppen, maar het blijft in mijn hoofd zitten dat het beter is.
Ik ben wel een beetje van de tijden af hoor. doe het 4 tot 5 keer per dag en kolf tussen de 600 en 700 cc. Als ik te weinig voorraad heb, krijgt Jari een fles kunstvoeding (nutrilon HA). Dat gaat goed.
Ook probeer ik hem iedere dag even aan te leggen en merk wel dat het steeds ietsje beter gaat. Alleen soms ben je zo lang bezig en is het nog niet genoeg of blijft hij huilen.. dus dan alsnog kolven en fles.....
Het is zo vermoeiend om alles beiden te doen. vndaag is mijn man weer voor het eerst werken, maar dan ben je zo lang bezig met alles.. kolven, alles schoonmaken en in elkaar zetten, kind de fles waar je ruim een uur mee bezig bent.. hij boert zo slecht dus duurt gewoon een hele tijd. Ik kolf enkelzijdig dus ook ruim 30 tot 45 minuten bezig.. en dan zijn 3 uurtjes weer gauw voorbij.. Nou meestal kolf ik zeg maar om de voeding.. dus dat is iets meer rust.

Wij hebben helaas geen balkon of tuin en word er helemaal tureluurs van met dit mooie weer!! Ik wil ook zooo graag de hort op !! lekker er op uit met mijn honden !!! Maar dat kan ik zelf gewoon nog niet combineren. Ook omdat ik nog zo slecht wooen en 4 hoog woon zonder lift... Gelukkig wonen mijn ouders redelijk in de buurt, op loopafstand. Daar ga ik dan wel eventjes in de tuin zitten, maar zou zo graag zelf lekker er op uit willen ! Of in ieder geval zelf buiten zitten wanneer je wilt.

Ik kan je niet adviseren wat je moet doen.. mensen kunnen dat bij mij ook niet...... ik weet best wel dat kunstvoeding ook goedi s......... maar het blijft in mijn hoofd dat ik bv moet geven...... haal het er maar eens uit. Jari is nu bijna 4 weken en zou zo graag voro hem nog even doorgaan ! daarbij vind ik het zo zonde van mijn kolf.. heb er toch 200 euro voor betaald.

Nou heel veel sterkte en succes !! Volg je gevoel en probeer het anders ook te combineren met kunstvoeding. Die HA van Nutrilon is daar heel geschikt voor is me verteld. Dan krijg je zelf wat meer rust misschien. dat je er 5 uurtjes tussen laat ipv 3 (als je borsten dat trekken tenminste)

liefs Marit

Herkenbaar verhaal, nu een week verder en volledig over op FV en wat ben ik ontspannen erbij! Je moet de keus zelf maken, maar denk om jezelf! Je moet nu genieten van deze tijd!

Terug
Bovenaan