Huisarts geweest en afscheid

A

Anoniem

Guest
Lieve allemaal,

Ik ben gisteren na een nagatieve test naar de huisarts geweest, omdat ik er van overtuigd was een positieve test te moeten hebben na 2,5 week geleden een eisprong te hebben gehad.

Omdat mijn huisarts zelf een echo ruimte heeft kreeg ik een echo. Medisch gezien niet nodig maar zo kon hij wat dingen uit sluiten en eventueel vaststellen. (en mij geruststellen:))

Ik ben niet zwanger (hij kan het zien vanaf 5-6 weken en als ik dat nu wel zou zijn ben ik 4,5 week) en aan de dikte van het slijmvlies te zien kan het nog even duren voordat ik ongesteld ga worden. Mijn eierstokken, baarmoeder en slijmvlies zagen er allemaal wel normaal uit. Geen enkele reden om niet zwanger te worden.
Alleen denkt hij toch dat door het stoppen van de pil het nu even duurt voor alles op gang is. (mijn eerste dag van mijn laatste ongi was 26 sept)

Beetje rare gewaarwording voor mij aangezien ik bij de eerste zwangerschap binnen 1 maand zwanger was na een een pil gebruik van 9 jaar. Bij de tweede was ik ook de eerste maand zwanger na een pil gebruik van 5 jaar. Dan zou ik nu na een pil gebruik van 3 jaar ineens moeite hebben.....kan natuurlijk, word ook een jaartje ouder (bijna 33 jaar) Maar dat komt wel raar aan bij mij. Noem me naief, maar goed.

Het is dus volgens de huisarts afwachten tot ik ongesteld word. Hij wilde me wel een kuurtje geven om mijn ongesteldheid op te wekken maar dan mag je tussendoor niet zwanger worden. Ik heb dat nog maar even gelaten, ik ben immers pas 2 maanden bezig.
Als het na 6 maanden er nog niet is ga ik naar hem terug en kan ik alsnog aan de medicijnen. Vind ik voor nu een beetje te ver gaan.

Ik denk dat het beter voor me is om afstand van dit forum te nemen (sorry, ik ben de zoveelste) zodat ik er minder mee bezig zal zijn. Dat zal de eerste tijd wel nog niet zo zijn maar dat komt wel. Hopelijk komt mijn ongesteldheid dan vanzelf.

Ik wil iedereen bedanken voor de lieve reacties en steun en wens iedereen heel heel heel veel succes met het zwanger worden en blijven!

Veel liefs!

Hoi Mascha,

Ik ben ook iedere keer meteen zwanger geraakt De eertse keer na het stoppen met de pil na 15 jaar.toen wel miskraam gehad met 10 weken,maar meteen de volgende maand weer zwanger.Gezonde dochter.

Daarna 3 jaar implanon gehad gestopt en toch met de pil begonnen,door de pil toch zwanger geraakt en dat is met 10 weken ook weer fout gegaan,nu mag ik van het ziekenhuis nog niet zwanger raken tot na 21 dec,dan krijg ik de uitslag van het weefsel onderzoek(had voor mij niet gehoeven)Ik wil gewoon weer zwanger worden.
Nu heb ik zondag mijn eisprong volgens mij gehad,veel slijm verlies en we hebben toen toevallig geklust zoals iedereen het schrijft,ik ben nu dus benieuwd of ik toch zwanger raak nu of dat ik toch over 2 weken weer ongesteld word.

Ik ben zelf nu 34 en ik verwachte zelf eigenlijk dat het nu misschien ites langer zou duren van wege de leeftijd maar blijkbaat zijn wij uit een jaar waar we erg vruchtbaar zijn.

Maak je niet al te gek en dan komt het vanzelf wel weer.Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen de komende weken en hopen dat je toch zwanger bent en al dan niet dat je het dan wel heel snel mag zijn en dan hopen dat we ons in een van de maanden weer tegen komen.

gr Rian

Hai lieverd,

Jeetje, jij ook al minder of niet op het forum?? Jammer maar ik begrijp je wel hoor, heb het zelf ook! Ik kan het alleen niet laten om tussendoor nog even te kijken, lezen en te reagen......

Ik hoop dat alles gauw 'normaal' voor je is en dat je niet lang hoeft te wachten op een mooie zwangerschap! Ik gun het je! :)

Jij ook bedankt voor al je lieve woorden en steun!
Als je in de nabije toekomst zwanger bent, dan laat je het wel ff weten he?

Lieve knuffel Lynn.

Dag lieve meiden!

Dank jullie wel voor de lieve reacties!
Ik zal het zeker laten weten, ik blijf jullie wel een beetje volgen denk ik.
Lynn, veel succes morgen in het ziekenhuis!
Ik lees het vanzelf wel!

Liefs en een dikke knuffel!

Terug
Bovenaan