Huisarts melden?

A

Anoniem

Guest
Misschien een domme vraag: maar met je eigenlijk zelf aan je huisarts melden dat je zwanger bent? Of gebeurt dat via je verloskundige?

Ik wist niet waar ik heen moest bellen toen ik wist dat ik zwanger was, dus ik heb maar naar de huisarts gebeld.
Ik kwam niet verder dan de assistente die zei dat ze helemaal niks meer met zwangerschappen deden en dat ik de verloskundige moest bellen.
Ze heeft ook niks genoteerd ofzo.
Ik weet verder ook niet of de verloskundige een verslag schrijft naar de huisarts, ik denk het wel. Ik ga pas de eerste keer begin april.

groeten Elke

Hoi,

Ik heb zelf beide zwangerschappen de verloskundige gebeld en niet de huisarts.    
De vk brengt volgens mij zowel de huisarts en de apotheek op de hoogte van je zwangerschap. Tenminste, zo ging het bij ons!
Succes en een fijne zwangerschap!

Groetjes Carla
(nog 10 dagen te gaan....)

Hoi,

Nee dat hoeft tegenwoordig niet meer hoor.
Alleen misschien als je medicijnen gebruikt en je op gesprek
wil komen. Verder gaat alles bij de verloskundige.
Je kunt de apotheek wel op de hoogte brengen dat je
zwanger bent, maar dat kan eigenlijk ook als je op het
moment wat nodig hebt als je er langs komt.

xx Syrah

Ik ben doktersassistente
en de huisarts kan je bellen en melden van je zwangerschap,
ze kunnen dan een notitie maken mocht je medicijnen gebruiken of ooit nodig hebben zien ze dat je zwanger bent.
Maar je hoeft niet langs, dat kan gewoon bij de verloskundige

succes

Hoi,

Mijn VK vroeg of ik het wel even telefonisch wilde doorgeven aan de HA,
ws voor het geval je medicijnen krijgt voorgeschreven. Ik heb de HA
gebeld en deze heeft er een notitie van gemaakt.

Groetjes Alinda mv Daniëlle (13-01-2005) en 14+2 weken zwanger

Ik was deze week bij de huisarts en die bleek niet te weten dat ik zwanger was. Het was dus niet automatisch doorgekomen via de verloskundige...
Heb het meteen maar even in de computer laten zetten. Is toch wel handig, met medicijnen voorsschrijven enzo!

Terug
Bovenaan