huisarts of verloskundige

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Wat moet je eigenlijk doen als je een positieve test hebt? De huisarts bellen of kun je gewoon de verloskundige bellen? In de bijsluiter van de zwangerschapstest staat namelijk dat je de huisarts moet bellen, maar ik ken ook vriendinnen die gewoon de verloskundige gebeld hebben...

Mijn menstruatie is vandaag al 6 weken geleden, maar aangezien ik een onregelmatige cyclus heb, heb ik nog geen test gedaan. Vind het wel spannend zo....

Groetjes Hada
26 jaar
3e ronde

Hallo,

Spannend zeg! Dat je zo lang kunt wachten met testen, knap hoor!
Naar mijn idee moet je altijd eerst even langs de huisarts, zodat die ook op de hoogte is. En dan krijg je ook een verwijsbrief voor een termijnecho (was bij mij tenminste zo). Mijn huisarts gaf mij toen ook het telefoonnummer van de verloskundigenpraktijk waar ik heen moest.

Groetjes Rianne

Hoi,

bij m'n eerste zw.schap heb ik wel de huisarts gebeld, maar min of meer 'uit nood' aangezien ik nergens, maar dan ook nergens het telefoonnummer kon vinden van een VK bij ons in de stad!!!
Dus ben ik naar de huisarts geweest en kon ik daar gelijk ook even wat vraagjes stellen waar je toch wel mee 'zit' in die eerste weken en je nog lang niet mee bij de VK terecht kan. Telefoonnummer meegekregen en de VK gebeld. Daar kon ik me 11 a 12 weken terecht en ik kon een formulier ophalen voor een termijnecho in het zhuis.

In principe kun je dus gewoon de VK wel bellen hoor. Heb ik nu ik zwanger ben van de 2e ook gedaan en de huisarts die hoort het wel op het moment dat het relevant is voor hem (namelijk als ik langskom voor iets anders, maar ik kom er eigenlijk nooit).
Wel belangrijk: mocht je zwanger zijn en iets bij de apotheek ophalen dit vermelden! Sommige medicijnen zijn nu eenmaal schadelijk voor het kindje in je buik.

Groetjes,
Marije

Terug
Bovenaan