huisarts

A

Anoniem

Guest
Hallo,

heb een vraagje: Heb afgelopen weekend een zwangerschapstest gedaan en het lijkt er dus op dat ik zwanger ben. Nu heb ik ergens gelezen dat je dan een afspraak met de huisarts moet maken om zekerheid te krijgen. Maar wat doet een huisarts dan allemaal?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Hoi

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Eigenlijk doet de huisarts weinig of niets. Zeker   niet als je met bijv clear blue getest hebt, die zijn minstends even betrouwbaar als de testen die zij doen (en die test die zij doen moet je ook zelf betalen!!). Ik zou in ieder geval je huisarts even op de hoogte stellen van je zwangerschap. Dit kan natuurlijk ook gewoon telefonisch.
Ik ben zelf wel even langs geweest, maar dat was meer om dat ik een week eerder ook al geweest was met buikklachten en om af te spreken wanneer wij de mm in zouden gaan en wat we nog moesten doen voor het zover was (temperaturen ed). Wij zijn bijna een jaar bezig geweest vandaar. Verder krijg je vaak een tel. nr. of een folder van het verloskundige bureau in de buurt.

Groetjes Natalie

Bedankt voor je snelle reactie!!! clear blue test heb ik niet gedaan, ik heb een test bij de trekpleister vandaan gehaald, gewoon van het huismerk. Het was voor mij eigenlijk meer zo van even zeker weten dat ik niet zwanger ben maar dat was ik dus toch.  Wij waren er  eigenlijk nog niet zo mee bezig. Was ook nog maar net gestopt met de pil en ik had gelezen dat als je een hele lange tijd aan de pil bent geweest dat het dan vaak wat langer duurt voordat je zwanger wordt en dat je per maand 25% kans hebt dus ik had er nog helemaal niet op gerekend. Wat is het dan oneerlijk he dat anderen er heel erg lang over doen of dat het zelfs helemaal niet wil??

Jij ook van harte met je zwangerschap!!!!

Hoi,

ik ben toen ook bij de huisarts geweest en hebben toen overlegt of ik door hem begeleid wil worden tijdens de zwangerschap of door de verloskundige. ik ben bij hem gebleven want hij zit 500 meter bij mij vandaan. ik kreeg toen een prikformulier mee en moest bloedprikken voor de eerste controle dan kijken ze wat je bloedgroep is en of er bepaalde stoffen in je lichaam aanwezig zijn.
geniet lekker van je zwangerschap.

gr. linda (bijna 16 weken)

Terug
Bovenaan