Huisartsenpost

A

Anoniem

Guest
ik ben 6 weken zwanger en tis m'n eerste...afgelopen vrijdag begon ik te bloeden (het was minder en lichter dan m'n menstruatie) dus ik ben de juisartsenpost omdat m'n eigen dokter gesloten was, ik leg alles uit ik krijg te horen dat ik ervan moest uitgaan dat ik een miskraam had...ik vond het ook raar dat de bloeding maar 1 dag was.

vandaag (maandag) ben ik naar m'n dokter geweest om er zeker van te zijn wat het nou was maar hij zei dat het vaker voorkomt dat vrouwen in het begin bloeden tijdens hun zwangerschap en had dus wel hoop dat het goed ging, die middag zijn m'n vriend en ik naar het ziekenhuis geweest voor een echo en het vruchtje zag er perfect uit.

ik vind dat de huisartsenpost mij valse hoop hadde gegeven

Idd een beetje vreemd dat ze bij de huisartsenpost meteen van het ergste uit gingen. Fijn dat alles toch goed is!

Liefs Annemarie

Het is idd. erg vreemd dat ze je gelijk met dat nieuws naar huis sturen.

Je hoort wel vaker dat vrouwen tussendoor bloed verliezen (als ik dat zou hebben, zou ik me ook geen raad weten, en van het ergste uitgaan)

Maar ik vind het erg vreemd, dat ze gelijk concluderen dat het een miskraam is.

Ik heb het zelf niet zo met huisartsenposten. Ik heb zelf 2x dingen mee gemaakt, die niet kloppen. We hebben zelfs 1x een klacht ingedient.
Het is net alsof ze je daar niet serieus nemen.
Maar je moet toch wat, als je eigen dokter er niet is.

Raar eigenlijk.
Nens

Hoi Dames

Ik ben al lang niet meer op dit forum geweest. Ik lees wel vaker mee.
Ik ben zelf nu 9wkn en 4 dgn zwanger. En wil even reageren op het stukje van de huisartsenpost.

Ik zelf werk op een huisartsenpost, En wij zeggen nooit tegen mensen dat het een miskraam is. We zeggen wel vaak dat de kans aanwezig is, maar zeggen er wel bij dat het ook goed kan blijven gaan. We zeggen er ook altijd bij als ze hevige buikkrampen en heviger gaan bloeden ze ook echt terug moeten bellen.
Als iemand licht bloedverlies heeft, kunnen we er op de huisartsenpost er niet veel mee doen. En iemand doorsturen in het weekend is ook niet altijd even makkelijk.
Ikzelf vind dit soort gesprekken niet altijd even makkelijk, omdat je de zwangere vrouw toch wat in onzekerheid laat.

Wij proberen ons ook altijd in de mensen te verplaatsen en proberen zo goed mogelijk ons best te doen. Ik werk dan ook op en niet al te grote post.

Ik hoop dat jullie ook eens positieve ervaringen krijgen met de huisartsenpost. We zijn er voor om mensen zo goed mogelijk te helpen.

Ik hoop dan ook dat de verdere zwangerschap goed blijft verlopen voor je.

En als er klachten zijn, moet dit gewoon gemeld worden, daar kunnen wij als huisartsenpost alleen maar van leren.

Groetjes Carol

Hoi hoi,

Het is net wie je hebt denk ik.

Toen ik in 2003 een miskraam kreeg had ik eerst veel last van kramp. Ben toen naar de huisarts gegaan en die zei dat het kon duiden op een miskraam. 2Weken later begon ik te vloeien en toen zei mijn huisarts ook dat ik er vanuit kon gaan dat het een miskraam was en deed verder niks. Heb toen de vk gebeld en die stuurde mij gelijk door voor een echo. Helaas was het ook foute boel, maar wel lekker dat ik het nu zeker wist.

Nu ben ik ruim 6 weken zwanger en heb ook deze zwangerschap veel last van kramp. Gelijk de vk gebeld en ik mag donderdag op een echo. Nu ben ik zondag alleen begonnen met vloeien en heb ik net de vk dus maar gebeld. Ik had nu iemand anders en nu zegt zij dat ik er wel vanuit kan gaan dat het niet goed zit. Gelukkig heb ik donderdag al een echo gepland, want zij had me anders denk ik niet meer doorgestuurd. Het is nu dus wachten tot donderdag.

Groetjes Joyce

huisartsenposten zeggen wel degelijk zulke dingen.
ik heb in januari ook de huisartsenpost gebeld omdat ik ook erge buikpijn en bloedingen had en iets raars in mn urine en ze zeiden toen ook door de telefoon dat ik er vanuit kon gaan dat ik een miskraam had gehad. dus ik ben het niet eens met mensen die zeggen ik werk bij de huisartsenpost en dat zeggen wij nooit nou wel toevallig dat ze dat bij mijn dan welzeggen en ook bij meerdere mensen ik al gesproken heb of ken. dus ben ook niet de enige

Hallo,

Voor Carol80, en ook anderen, de huisartsenpost en hoe die mensen daar doen is moreel verwerpelijk en schandalig en ik geloof heel heel graag dat ze zo iets tegen mensen zeggen.
Ik ben vorig jaar door de huisartsenpost naar huis gestuurd, terwijl ik half dood daar lag, ik was uitgedroogd, ik had zes dagen niet gegeten, en ik kon alleen de eigen bijdrage niet betalen, dus ik mocht geen arts zien. Ik zei dat ik vlakbij woonde en dat ik mijn paspoort wilde achterlaten als borg (wat wil je nog meer?) en dat ik ze echt wel zou betalen, maar nee. Hoe ik thuis ben gekomen, dat weet ik nog steeds niet. Thuis dwongen mijn ouders mij om toch te gaan, mijn vader bracht me en schoot het bedrag voor en ik mocht een arts zien. Hij heeft mij meteen laten opnemen en ik heb 5 dagen in het ziekenhuis gelegen, 4 dagen aan een infuus.

In Nederland is de geneeskunde jammerlijk genoeg, in vergelijking met andere Europese landen,  mager en schandalig  te noemen. Dat de huisartsenpost mij zo heeft behandeld, en juridisch stond ik niet sterk, anders had ik er een zaak van gemaakt.
Maar een ding, als dat gedrag het leven van mijn kind had gekost, dan hadden ze daar nog wat meegemaakt!

Hoi Dames

Ik spreek voor de huisartsenpost waar ik werk. Ik zeg niet dat ze het op andere posten niet zouden zeggen. Op elke huisartsenpost werken ze toch weer anders.
Ik heb zelf ook wel eens die ervaring gehad. En dan merk ik dat wij toch net iets anders werken.
Ik weet dat er veel kritiek is op de huisartsenposten. Maar het zijn allemaal huisartsen (die overdag ook een pratijk hebben) en doktersassistente (die overdag ook op een praktijk kunnen  werken) die op zo'n post werken.
Dan zouden daar toch ook fouten gemaakt moeten worden. (maar overdag wordt er niet geklaagd!!!)
Gelukkig  hoor ik bij ons in de regio niet zoveel klachten meer en zijn er ook veel mensen die een positieve ervaring hebben.

Ik wil het niet goed praten wat jullie meegemaakt hebben op de huisartsenpost.
Maar wilde gewoon even mijn zegje kwijt.
Ik denk dat iedereen dat zou doen, als er wat minder over hun werk gesproken wordt.

Ik weet in ieder geval van mezelf, dat ik niet zomaar mensen afscheep met een of ander lullig advies, ik moet er zelf achter staan want anders geef ik  zo'n advies  niet en dan laat ik ze op het spreekuur komen. Ook al zijn niet alle artsen daar even blij mee.

Ook over het finaciele gedeelte maak ik me geen zorgen. dat laat ik aan de finaciele administratie achter. Als iemand hulp nodig heeft, wil ik die mensen die hulp geven.
En als het dan niet meteen betaald kan worden, zal mij op dat moment een zorg zijn. De patient staat op de eerste plaats bij mij

Veel succes en sterkte met alles

Terug
Bovenaan