Huisartsenpost

A

Anoniem

Guest
ik ben 6 weken zwanger en tis m'n eerste...afgelopen vrijdag begon ik te bloeden (het was minder en lichter dan m'n menstruatie) dus ik ben de juisartsenpost omdat m'n eigen dokter gesloten was, ik leg alles uit ik krijg te horen dat ik ervan moest uitgaan dat ik een miskraam had...ik vond het ook raar dat de bloeding maar 1 dag was.

vandaag (maandag) ben ik naar m'n dokter geweest om er zeker van te zijn wat het nou was maar hij zei dat het vaker voorkomt dat vrouwen in het begin bloeden tijdens hun zwangerschap en had dus wel hoop dat het goed ging, die middag zijn m'n vriend en ik naar het ziekenhuis geweest voor een echo en het vruchtje zag er perfect uit.

ik vind dat de huisartsenpost mij valse hoop hadde gegeven

Idd een beetje vreemd dat ze bij de huisartsenpost meteen van het ergste uit gingen. Fijn dat alles toch goed is!

Liefs Annemarie

Het is idd. erg vreemd dat ze je gelijk met dat nieuws naar huis sturen.

Je hoort wel vaker dat vrouwen tussendoor bloed verliezen (als ik dat zou hebben, zou ik me ook geen raad weten, en van het ergste uitgaan)

Maar ik vind het erg vreemd, dat ze gelijk concluderen dat het een miskraam is.

Ik heb het zelf niet zo met huisartsenposten. Ik heb zelf 2x dingen mee gemaakt, die niet kloppen. We hebben zelfs 1x een klacht ingedient.
Het is net alsof ze je daar niet serieus nemen.
Maar je moet toch wat, als je eigen dokter er niet is.

Raar eigenlijk.
Nens

Hoi Dames

Ik ben al lang niet meer op dit forum geweest. Ik lees wel vaker mee.
Ik ben zelf nu 9wkn en 4 dgn zwanger. En wil even reageren op het stukje van de huisartsenpost.

Ik zelf werk op een huisartsenpost, En wij zeggen nooit tegen mensen dat het een miskraam is. We zeggen wel vaak dat de kans aanwezig is, maar zeggen er wel bij dat het ook goed kan blijven gaan. We zeggen er ook altijd bij als ze hevige buikkrampen en heviger gaan bloeden ze ook echt terug moeten bellen.