<p>Hai Mama's & Mama's to be!</p><p> </p><p>Ik ben nu 6 weken in verwachting van mijn 1e kindje. Mijn vriend en ik zijn helemaal happy. Maar ik maakte me ook gelijk zorgen om mijn woonsituatie, ik woon namelijk in een kamer van max 13 m2 met een klein badkamertje erbij. Er is hier dus geen ruimte om echt lekker in te kunnen leven en hier ben ik mij ook van bewust. </p><p>Recht op urgentie heb ik denk ik niet al ga ik dit wel even uitzoeken bij het juridisch loket (dit omdat er al maanden dingen gaande zijn qua gebreken in de woning en overtredingen van de huisbaas zijn kant). Maar goed er is over mijn woonruimte heel veel te vertellen, alleen daar gaat het nu niet helemaal om.</p><p>Ik heb vandaag een mailtje gestuurd naar de huisbaas met de vraag of ik de woning onder mij ( 2 kamer) kon overnemen aangezien de huidige bewoner er per mei uit moet, nu kreeg ik per mail een reactie er op terug dat ze dat liever niet hebben en dat ze het niet een verstandig idee vinden om een baby op te voeden in dat huis omdat er te veel gedeelde voorzieningen zijn.. Lees: de keuken is gedeeld, de tuin is gedeeld, de voordeur en de gang en de schuur in de tuin.. MIJN HUISBAAS WEIGERT DUS OM MIJ EEN BETERE WOONRUIMTE TOE TE KENNEN OMDAT IK ZWANGER BEN?!</p><p>Ik heb helaas geen andere keus, ik sta al bijna een jaar ingeschreven om te reageren op woningen maar ik ben nog steeds niet uitgeloot. Nu hoop ik natuurlijk dat het geluk mee gaat zitten want baby of geen baby ik wou maanden geleden al weg uit dat huis.. </p><p>Maar om even een lang verhaal kort te houden; Mag een huisbaas je eruit zetten of je contract beëindigen omdat hij geen baby's in het huis wilt ? *in mijn contract staat dat er per woonruimte 2 mensen ingeschreven mogen staan, en momenteel sta ik alleen ingeschreven dus wanneer ik bevallen ben dan mag ik volgens mijn contract mijn baby op mijn adres in laten schrijven.</p><p>Het liefst vind ik zo snel mogelijk een andere en grotere en betere woonruimte, maar helaas is het nu even wat het is, ik had het zelf liever anders gezien en gewild maar ik geef nog niet op !</p><p> </p><p> </p>