huisbezoek cb bij leeftijd 1,5?

Hoi medemoeders,
Binnenkort krijgen wij een huisbezoek van het consultatiebureau bij de leeftijd van 1,5 jaar. Wie heeft dit ook gehad en wat wordt hierbij besproken? Is dit bij alle consultatiebureau's in Nederland? Wij wonen in het westen van Brabant.
Groetjes Diana, mama van Michelle
 
Hoi Diana,

Spannend lijkt me dat; een huisbezoek van het CB.
Bij ons is het anders geregeld (Overijssel,Zwolle): ik kon kiezen uit een individueel bezoek óf een groepsbijeenkomst op het CB. Op 31 maart mogen we naar de groepsbijeenkomst.
Volgens de informatie bestaat dit bezoek uit een kennismaking met de andere ouders&kinderen, informatie over algemene ontwikkeling van deze leeftijd, opvoedingsspel, gelegenheid om vragen te stellen en het meten/wegen.
Ik ben benieuwd.
Jullie veel succes met het huisbezoek!

Groetjes Marieke
mv Stan 04-09-04
 
Mijn zoontje is bijna anderhalf, maar ik heb er nog nooit van gehoord.
Op zich kan het geen kwaad bij gezinnen waarvan men vermoed dat ze wel wat begeleiding kunnen gebruiken. Maar verder vind ik het heel betuttelend moet ik zeggen.
Ik zou het niet willen!
 
Hoi!
Mijn dochtertje wordt in mei 1 ½, maar ik heb gewoon een afspraak bij het consultatieburo.Ik moet daar dus heen.
Ik weet ook niet waarom dat zo is, anders bel je toch een keer, ik zou het gewoon vragen.
 
Hoi,

Ik woon in Zeeland en bij ons komen ze ook op huisbezoek.
Ze komen gewoon kijken hoe je kindje zich ontwikkeld en in z'n eigen omgeving is ie toch altijd anders dan op het cb.
Ik vond er niks betuttelends aan maar juist wel fijn omdat je  rustig de tijd hebt om evetuele vragen door te nemen. Op het cb zit je toch minder op je gemak omdat er altijd wel iemand na jou is die zit te wachten.
maar het is verijwillig dus als je het echt niet wilt kun je dit gewoon aangeven.

Groetjes Son
 
Terug
Bovenaan