Huisdieren en een baby

Hoi dames,

Ik heb 2 katten (beide geholpen) die nogal gek op aandacht zijn, en ik vraag me af hoe dat straks zal gaan als de kleine er is... Wat is jullie ervaring met huisdieren en pasgeboren baby's, en zijn er dingen die we kunnen doen ter voorbereiding?
 
ik heb 4 katten en 2 honden en heb ze nooit voorbereid.. ik kwam met 30 weken in het ziekenhuis dus jah veel tijd om ze voor te bereiden had ik niet.
Maar ze accepteren het gewooon...is toch beetje kijken als de baby er is hoe ze reageren.
VOlgens mij moet dat wel goed gaan.
 
Dat zal vast goed komen hoor!
Mijn ouders hadden/hebben altijd katten en ze hebben 4 kinderen gehad. Nu woont mijn zusje met baby bij hun in en met de katten nog steeds geen probleem!
Het enige waar je op moet letten is dat de katten niet op de baby gaan liggen straks. Je kunt ze ook leren dat ze bv niet in de box mogen komen.
Met honden kun je wel eea voorbereiden, daar zijn zelfs cursussen voor. Voor mensen met honden; het is iig belangrijk dat het voor je hond duidelijk is dat jij de baas (roedel leider) bent en dat je kind dat straks ook is.
Natuurlijk nooit een baby of klein kindje alleen laten met huisdieren. Kinderen zijn soms erg onvoorspelbaar en ze snappen bovendien de signalen/waarschuwingen van dieren niet.

Ik ben zelf een juni mama, maar zag toevallig dit bericht. Omdat ik met dieren werk reageer ik maar even :)

Fijne zwangerschap allemaal!
 
Ik heb 2 poezen en een hondje en ik die niet echt iets om ze voor te bereiden. Wel betrek ik ze bij dingen. Als er nieuwe spullen voor de baby komen laten we ze er uitgebreid kennis mee maken en daarna gaat het naar de zolder (daar bewaren we alles). En als manlief bezig is geweest in de babykamer laten we naderhand de deur even een half uurtje open zodat ze daar ook kunnen kijken en kunnen wennen aan alles wat veranderd.
Verder doen we echt niks en zien we wel wat er gebeurd:)
 
Hoi,

Wij hebben 2 poezen. Toen ons eerste kindje werd geboren hebben we geen problemen met ze gehad.
Wel moet je er om denken dat ze niet bij je kindje in het bedje gaan liggen (ivm verstikking evt.)
Ze waren wel nieuwschierig en we hebben ze gewoon laten kennismaken.
 
Wij hebben 1 kat...k hoorde dat je om een kat uit de buurt van de box te houden, je voor de geboorte ballonnen eraan moet hangen, dat als de kat erin wil springen, deze schrikt van de knappende ballon....zelf vind ik t wel sneu voor zo'n katje....
 
Terug
Bovenaan