huisdieren

Hoi allemaal,

Ik hoor geregeld verhalen dat je op moet letten met huisdieren als je zwanger bent of kleine kinderen hebt.
Het enige waar je op moet letten is dat je niet de kattebak verschoond ivm toxoplasmose.
Onderzoek heeft zelfs uitgewezen dat kinderen die vaak in aanraking komen met (huis)dieren minder allergieen ontwikkelen.
Dus eigenlijk heeft een huisdier alleen maar voordelen!

Het kan zijn dat een kind minder allergien ontwikkeld, maar het kan ook weer heel anders uitpakken. Elk kind reageerd weer anders op huisdieren en het ene kind krijgt niet dezelfde allergische reacties als de ander. Mijn oudste zus werd werkelijk waar helemaal paars van het zuurstoftekort doordat ze zo benauwd van de kat werd. Ik ben zelf ook allergisch voor van alles en nog wat, maar heb wel 2 katten. Ik heb 1x in de zoveel tijd een dag dat ik er helemaal niet tegenkan, maar op zich gaat dat heel goed. Ik slik tegenwoordig zelfs geen medicijnen meer en heb eigenlijk nergens last van. Alleen als ik bij iemand anders op bezoek ga met een huisdier sla ik gelijk dicht en krijg ik overal last van.

Je kunt dus wel aan je eigen huisdieren wennen en er (haast) geen last van hebben, maar omdat elk dier andere huidschilfers heeft (waar je op reageerd) is de kans groot dat je niet tegen andere dieren kunt.

Ik vind het ook zo jammer dat er mensen zijn die kinderen krijgen en huisdieren hebben en het huisdier dan weg doen omdat het kind een beetje allergisch is. Over het algemeen gaat een kind niet dood aan een beetje benauwdheid en kriebels. Een huisdier is trouwens ook erg goed voor de emotionele ontwikkeling van het kind. Het leert vroeg 'te zorgen' en heeft een 'maatje' waar hij bij wijze van spreken alles tegen kan zeggen en zijn geheimen mee kan delen.

Terug
Bovenaan