huisdieren

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden

even een vraag hoe zit het nou met huisdieren wij hebben een paar noorseboskatten rond lopen welke niet buiten komen dus gewoon binnenkatten.

nou hoorde ik zeggen dat je dan geen bak meer mag schoonmk als je zwanger wilt worden

oeps dan heb ik een groot probleem hoor

manlief kan niet tegen de geur ja als het moet doet hij het wel hoor maar ja hij is ook wel eens weg voor zijn werk en ja dan heb ik niemand om het te doen snappie niemand in de buurt en ja ik ga het niet vragen aan me duren  dat staat erg stom vind ik

hoe gaan we dit nu oplossen? weg doen doe ik niet hoor ze zijn daar veel te lief voor het zijn trouwens ook me kindjes heb ze zelf groot zien worden

groetjes

groetjes

Hoi Kelly,

Ik weet wel dat als je zwanger bent de kattebak niet mag verschonen omdat er in de ontlasting van een kat een bactirie zit die super slecht is voor je ongeboren kindje. Wat er precies kan gebeuren weet ik niet. Wat ook  beter niet kan doen als je zwanger bent is in de tuin gaan werken. Maar je kan er wel een hoop van vinden op (zwanger)sites.

Suc6 ermee

Lin

ik zou zeggen goede handschoenen aan en desinfecteren na het verschonen.
Zo heeft mijn schoonzusje het ook gedaan en die heeft nu 2 gezonde zoons.
groetjes

quote: daan 77 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-07-2006 09:49:45'));

hoi

gebruikte zei van die weg gooihandschoenen of schoonmaak handschoenen
wat gebruikte zei voor de bakken en wat gerbuikte ze voor haar zelf om haar handen te wassen en hoevaak verschoonde ze

zou je dit kunnen na vragen droog zei ook een mondkapje???

dank je

ik zou zeggen goede handschoenen aan en desinfecteren na het verschonen.
Zo heeft mijn schoonzusje het ook gedaan en die heeft nu 2 gezonde zoons.
groetjes

Hoi, Ja ik heb ook al eens zowat gehoord,
er komt een stof vrij wat schadelijk kan zijn voor de vrucht,maar volgens mij bij inademing...als ik jou was zocht ik het op op internet anders krijg je weer zoveel meningen en daar wordt je misschien alleen maar onzekerder van..toch?
Kan me ook voorstellen dat je je beestjes zelf wilt verzorgen,maar ...
succes ermee!!
liefs,swinnie

Gewoon handschoenen aan!

In de ontlasting van katten kan (KAN) toxoplasmose voorkomen.
Het is een risico ja, net als roken, alcohol, drugs en noem het allemaal maar op.

Kweet het niet hoor, je moet gewoon maar handschoenen aandoen.
En daarna alsnog je handen met Unicura of andere desinfecterende zeep wassen.

Ook in de tuin kan er ontlasting van 'andere' katten aanwezig zijn, dus daar moet je ook opletten. Dus ook in de tuin geldt: HANDSCHOENEN AAN en vooral daarna handen wassen!

Let ook op dat wanneer je handschoenen aan hebt, je je haar niet uit je gezicht haalt en zo, dan kan je net zo goed geen handschoenen aandoen! Ja, ik vind het gewoon een beetje irri, maar toxoplasmose wil natuurlijk niemand.

Hoe krijgt u toxoplasmose?
De kat is 'gastheer' van deze parasiet. Via de uitwerpselen van vooral jonge katten, verspreidt de parasiet zich. De mens raakt besmet via de mond. Als u bijvoorbeeld eerst met uw handen aan de kattenbak zit, of in de aarde van een tuin, en daarna uw handen niet wast, geeft u de parasiet de gelegenheid om in uw lichaam te komen. U kunt ook toxoplasmose krijgen door het eten van besmet koeien-, schapen- of varkensvlees dat niet goed gekookt of gebraden is.
U krijgt geen toxoplasmose door de kat of het vee aan te raken.

Dit is een stukje wat ik op internet vond. Het heeft dus voor het grootste gedeelte met het 'niet handenwassen' te maken!!!!!!

En handen wassen moet je altijd doen. Na toiletbezoek, als je van buiten komt, denk maar eens aan het zitten in een bus (stangen, trapleuningen etc!) voordat je met het eten begint bla bla bla.... Dat is pas onhygiënisch om geen handen te wassen!

Terug
Bovenaan