huisdieren

vraagje:
Ik ben zwanger maar heb een hond als huisdier weet iemand wat je wel of niet je hond mag aaien of knuffelen hij likt mij ook wel eens in het gezicht, is dit schadelijk (bacterien)
 
Ik heb zelf ook vijf katten en ik knuffel ze wel gewoon. Je mag NIET in aanraking komen met de uitwerpselen. Ik neem het zekere voor het onzekere en laat de katten mij ook niet likken (honden en katten reiningen hun anus af en toe met de tong). Maar knuffelen kan geen kwaad. Wel altijd je handen daarna wassen. Zelf heb ik bij het kruidvat van die latex handschoenen gekocht. Die zitten heel lekker en de katten merken het niet. Daarmee aai ik ze dan (knuffeluurtjes), maar natuurlijk aai ik ze ook wel eens zonder de handschoenen. Maar dan was ik mijn handen gewoon goed.
Heb je hier wat aan?
 
Oke,dit is echt een onderwerp voor mij ik heb veel huisdieren,waaronder reptielen die bekent staan om salmonella.Ik kijk heel erg uit,maar dat deed ik al,altijd m'n handen even wassen als ik m'n slang heb vast gehad.We hebben ook een hond en die graaft graag in de tuin,nu had ik wel gelezen dat je niet zonder handschoenen in de tuin moet gaan werken als je zwanger bent,dus met die hond kijk ik ook wel uit...en inderdaad laat ik de hond niet likken vanwege dat ze zichzelf op alle plekken likken,bah
 
Huisdieren kunnen nooit kwaad tijdens de zwangerschap. Alleen moet je uitkijken met kattenuitwerpselen in de kattenbak als ze ouder zijn dan 4 dagen.

En altijd handen wassen !
groeten Jenny
 
Ik las laatst ergens dat een hondenbek veel schoner is dan je zou denken, meer zelfs dan die van bijvoorbeeld een kat, hun speeksel is kennelijk steriel. Dat daargelaten, de adem van een hond doet andere dingen vermoeden... bah, het idee alleen al. Geen waardeoordeel hoor, als jij dat nou prettig vindt. Maar ik geloof niet dat je er ziek van kunt worden.
 
Knuffel je beesten maar raak hoor!!!
Ik heb zelf ook huisdieren maar zorg inderdaad dat je b.v geen kattenbak verschoont!
En de hond? Die laat je toch regelmatig (net als de katten) ontwormen!
Het schijnt zelfs zo te zijn dat kleine kinderen die met huisdieren opgroeien minder kans op een allergie hebben!
 
De hond krijgt het al moeilijk genoeg als de baby er is . Dus knuffel lekker, hij heeft toch niets fout gedaan. (Hondenspeeksel is inderdaad schoner als mensenspeeksel.) Mijn hond is ook nog eens erg op mij gericht als ik zwanger ben. Die zou volkomen gefrustreerd raken als ik ineens anders zou doen.
Groetjes
 
Terug
Bovenaan