Huisdieren

A

Anoniem

Guest
Wie van jullie heeft huisdieren?
Gedragen zij zich nu ook anders? En hebben jullie nog maatregelen genomen ter
voorbereiding op de komst van een baby in huis?

Wij hebben 2 katers, van de een verwacht ik geen problemen en deze gedraagt zich niet anders. De andere is  heel aanhalig en gedraagt zich de laatste tijd (nog meer)  als een verwend nest. (net zolang doordrammen tot ie zijn zin krijgt)
Laatst had ik last van een harde buik, en wilde ik hem niet op schoot, na een paar keer wegduwen heeft mijn vriend hem bij mij weggehaald, met als gevolg dat hij mijn vriend aanviel. Ik ben nu best bezorgd, want straks ben ik vaak alleen met de baby en de katten, en als hij op schoot wil als ik bijvoorbeeld aan het voeden ben, kan hij ook niet op schoot wanneer hij wil. Oja, het is een behoorlijke grote en sterke kater, en het krabben/bijten is echt niet speels bedoeld, het is dan net een tijger.

Wie herkent dit? of heeft iemand in de omgeving met soortgelijke verhalen?

hoi femke
ik kan het verhaal wel een beetje hoor
wij hebben ook een kater die kwam ook altijd bij ons liggen
maar toen die kleine geboren was hebben wij hem een hele tijd niet gezien naast ons
op de bank
ik geef je een tip mee laat ze maar gewoon hun eigen gang gaan ze gaat straks zelf wel naar de baby toe om te kijken
hebben wij ook gedaan en nu zijn het 2 handen op 1 buik mijn zoontje mag alles doen bij die kat
sterkte er mee
gr liza

Wij hebben honden en een kat..Ik verneem bij geen van allen ander gedrag. Alleen bij 1 van onze honden; die laat me niet meer met rust, of ik verbeeld het me ;))

Het enige wat je kunt doen lijkt me is je katten een beetje erop voorbereiden dat straks niet meer alles mag, dus door er nu al mee te beginnen. Maar ik weet niet of dat ook bij katten opgaat, bij honden wel.

succes met je katten

Wij hebben 2 kleine hondjes en een kater..... De hondjes zijn zo gigantisch aanhankelijk dat ze het liefst de hele avond naast je liggen (ze mogen niet op de bank, maar proberen kan altijd) en de kleinste ligt het liefst onder mijn trui. En een potje waaks dat ze zijn, vooral als ik alleen met ze buiten loop, heel irritant.

Onze kat is echt ontzettend lui, ligt de hele dag op een kleedje te slapen en wordt geknuffeld en gekroeld door onze dochter van 2. Hij vindt alles prima, de goedzak. Ze gebruikt hem zelfs wel als kussen. Lekker samen tv kijken.
Zodra wij aanstalte maken om naar bed te gaan wil hij naar buiten (kan zelf weer naar binnen via kattenluik). Hij komt eigenlijks nooit bij ons zitten, behalve als hij het koud heeft.

Onze diertjes doen (volgens mij) geen extra gekke dingen, dus waarschijnlijk blijft de kleine nog wel even zitten. Kan me ook niet herinneren dat ze dat wel hebben gedaan toen de bevalling van de eerste begon/zich aandiende.

Groetjes Noah

Onze kat doet ook niet echt anders dan anders, heeft hij de vorige keer ook niet gedaan. Wel wil hij aan allles even ruiken, bedje, box enzo, maar dat laat ik gewoon toe, anders ziet hij de kleine dalijk als een vijand, en dat moeten we niet hebben.

Terug
Bovenaan