huisdieren

hallo allemaal,

Ik vroeg mij af wie heeft er hier huisdieren die vooraf niet met kinderen gewend waren en hoe hebben jullie dit aangepakt.

Om mijn kat maak ik me niet zo druk, die gaat zijn gang wel. Maar mijn hond is erg op mij gericht en heeft het niet zo op kinderen, vooral dat als ze een jaar of 2/3 zijn en achter em aan gaan lopen en hoge stemmetjes hebben. Dus op zich verwacht ik met de baby, die nog rustig is, niet echt problemen, maar toch. Is er een soort gewenningsperiode en hoe pak je dat aan?

gr. Tilly

hoi wij hebben onze hond het mutsje die mijn dochter na de geboorte op had aan de hond gegeven en toen ze thuiskwam hem uitgebreid laten kijken en snuffelen verder de hond ook veel aandacht gegeven hem vooral niet wegduwen als je met de baby bezigbent dat ging heel goed hij was heel beschermend naar haar toe hoop dat je er wat aan hebt veel geluk ermee
groetjes rapsodie

hoi wij hebben 2 franse bulldoggen, die zijn met andre kinderen wel erg leuk de ene is heel lief en de andere is alleen moeilijk als ze in de buurt van de mand komen, ik denk als ze vanaf het begin erg betrokken worden bij het gezin dus ook als je thuis komt gelijk erbij laten, niet alleen laten natuurlijk
voor kinderen zijnze tot nu toe erg lief, en ik denk ook erg beschermend, iedere hond is anders dus is altijd maar afwachten denk ik

succes xxx

Hoi,

Ik heb nog geen kids maar ben wel gewend aan honden (van huis uit). Volgens mij moet je idd. voorkomen dat de hond jaloers wordt, maar tegelijkertijd mag de hond zich ook niet opdringen aan de baby/kleine kinderen. Het beste is dat het hem zo niks kan schelen, dat hij het negeert. Dus laten wennen aan de geur en geluidjes is wel belangrijk!

Succes!

Interessant onderwerp! Wij hebben 2 katten en ik maak me zorgen dat vooral de opdringerige kat in het wiegje gaat slapen, of erger, bovenop de baby. Hij is echt heel roekeloos, en als hij bij je op schoot wil dan duwt hij met zn neus alles wat er maar op je schoot ligt eraf (laptop, boeken, papieren) - ik hoop dat dat voor de baby anders zal zijn!

Ik heb ook gehoord dat je iets dat naar de baby ruikt vooruit stuurt naar huis, zodat je katten/honden aan de geur kunnen wennen voordat de eigenlijke baby arriveert. Dat gaan we zeker doen. En ik denk maar de deur naar de babykamer dicht houden. En misschien een net over de wieg spannen! :)

Interessant onderwerp! Wij hebben 2 katten en ik maak me zorgen dat vooral de opdringerige kat in het wiegje gaat slapen, of erger, bovenop de baby. Hij is echt heel roekeloos, en als hij bij je op schoot wil dan duwt hij met zn neus alles wat er maar op je schoot ligt eraf (laptop, boeken, papieren) - ik hoop dat dat voor de baby anders zal zijn!

Ik heb ook gehoord dat je iets dat naar de baby ruikt vooruit stuurt naar huis, zodat je katten/honden aan de geur kunnen wennen voordat de eigenlijke baby arriveert. Dat gaan we zeker doen. En ik denk maar de deur naar de babykamer dicht houden. En misschien een net over de wieg spannen! :)

Wij hebben een Beagle van 2 en een half. Ik maak me totaal geen zorgen. De hond heeft dalijk zijn eigen ruimte en de baby ook. Alleen bij elkaar als ik of mijn vriend erbij is en wat ze ook in het hoofd halen ik ben toch de baas, haha

Terug
Bovenaan