huisdieren

Hallo beste mama’s,

Ik wou even mijn verhaal vertellen. Wij wonen tijdelijk met onze twee katten en hond in bij mijn ouders (i.v.b. met de verbouwing). Mijn ouders zijn op dit moment op vakantie. Tot zover gaat alles nog goed. Voor de rest van het verhaal is wat achtergrond informatie nodig.
Mijn tweede kat, Pluk, heeft zich heel erg aan mij gehecht, wat in principe ook prima is. Maar heeft ook de vaardigheid van het deuren openmaken opgedaan. Elke nacht springt hij op de klink van de slaapkamer deur en komt hij naast mij liggen.
Maar sinds kort heeft hij ook de eigenaardige behoefte om ’s ochtends, na het vertrek van manlief naar het werk, de huiskamer deur te openen. Met als gevolg dat mijn hondje Flip (border collie van 1 jaar oud) een vrije doorgang tot de slaapkamer heeft. Stipt een kwartier na het vertrek van mijn vriend, ligt het gehele dieren gezelschap bij mij in bed.

We hebben nu dus al besloten dat er rigoureuze maatregelen moeten worden getroffen in het nieuwe huis, denk aan een traphekje en ronde klinken. Verder vroeg ik me af of er nog meer mensen zijn die hun hond moeten voorbereiden, of dit al gedaan hebben, op de komst van een kleine. Misschien dat jullie nog tips hebben.

Aanstaande zaterdag heb ik een pret-echo, samen met mijn moeder en schoonmoeder. Ik kon echt niet wachten tot 6 maart. Verheug me er nu al op.
Gr Sanne

hoihoi, wij hebben 1 hond en een papegaai. sommige honden kunnen inderdaad last krijgen van jaloezie, maar voor onze hond waren we totaal niet bang toen onze oudste zoon geboren werd. die hond is zo'n ontzettende sukkel haha! wat mijn man wel heeft gedaan toen ik bevallen was, was het 'vieze' eerste mutsje van onze zoon in z'n mand gelegd en we hebben hem nooit weg gestuurd als hij even kwam kijken en ruiken bij de baby. verder heeft ie nooit ergens moeilijk om gedaan, is ie m'n zoons beste vriend geworden en ze kunnen heerlijk met elkaar spelen. de papegaai is wel zo jaloers als de pest, maar die zit in een hele grote kooi dus kan niks doen. wij hebben geluk gehad met de hond, maar ik zou zeggen, betrek je dieren erbij en stuur ze niet weg maar hou ze altijd in de gaten! succes!

Heb nog geen flauw idee hoe ze gaat reageren maar we hebben 1 poes bijna 11 jaar oud. En doet eigenlijk nooit echt iets. Komt niet op tafel als we eten, komt niet op het aanrecht. Kan een bak vlees zo open laten staan zonder dat ze eraan komt. Maar sinds we een nieuw bankstel en loveseat hebben krabt ze de loveseat aan 1 kant echt goed kapot.
Heeft ze nog nooit gedaan en ben dus benieuwd wat ze doet als de kleine er straks is.

Hoi hoi, Moest wel even lachen om je zin dat ze een stipt een kwartier nadat je vriend vertrekt allemaal gezellig bij je in bed komen liggen.

Wij hebben zelf een hond van inmiddels al weer 10 jaar. Ze is gelukkig heel lief met kinderen, buurtkindertjes, baby's/kinderen van vrienden, dus in principe maken we ons daar niet druk om. Omdat ze nu wel wat ouder wordt en wat minder kan hebben houden we het altijd wel goed in de gaten als er kinderen zijn en straks dus ook. Verder zijn we van plan om misschien wat huilgeluidjes te laten horen, haar te laten ruiken aan babykleertjes en misschien zelfs een rondleiding door de babykamer, ook al mag ze niet in de slaapkamers komen.

Ow, om je hond beneden te houden (die van ons wil ook wel eens naar boven komen, al komt ze niet in de slaapkamers) is een traphekje inderdaad een goed idee, hebben wij nu ook. En dat traphekje moet er straks toch komen.

Ik zou de klinken een tijdje omhoog zetten. Ik heb 5 katten en 1 daarvan is ook zo slim. Gevolg ook een heel gezelschap in mijn bed, waarvan de eerste altijd om 5 uur kwam voor een portie aandacht. Nu hebben we een aantal maanden de klinken omhoog gehad en ze staan nu weer normaal. Alleen hebben de katten dit nog niet door. Dus alles slaapt keurig weer beneden. En een kat kun je heel veel afleren. Hier komen ze niet aan de spulletjes van mijn kereltje en andersom heb ik het ook al geleerd dat de kattenspulletjes afblijven is voor hem (hij is nu 11 maanden) Problemen heb ik nooit met de katten gehad en ik denk dat ze aan de 2e net zo makkelijk wennen.

hihi wat een heerlijk verhaal
Ik heb twee honden en drie katten, waarvan 1 hond idd ook deuren openmaakt. Wij hebben de deurklinken omhoog gezet zodat openspringen niet meer lukt
Onze twee jongste kinderen zijn geboren toen we de honden al hadden.
Mijn beste advies, laat ze rustig kennis maken met jullie kindje. Dus als jullie samen zijn, er samen tijd voor maken om kennis te nemen van dat nieuwe wurmpje.
Ik vind het zelf prettig als de hond het kindje even in je armen kan besnuffelen, zo weet de hond dat dit gezinslid er nu bijhoord.
gelukkig hebben we met de honden en katten nog nooit problemen gehad met de kinderen, die verwacht ik dus nu ook niet

veel succes met je beestebende
xx

Wij hebben ook 1 hond. Wel erg lomp in omgang, maar ben er niet bang voor.
We betrekken hem overal bij. Laten snuffelen aan alle spulletjes wat we gekocht hebben. Toen we met de babykamer bezig waren lieten we hem ook zijn gang gaan met snufflen enzo en nu nog steeds terwijl de kamer klaar is. Ook rare geluiden maken met de knuffels en speelgoed enz.
De huisdieren gewoon overal bij betrekken. Niet weg sturen, want dan krijg je jaloezie...

Hallo, Ik heb twee grote herdershonden en vind het ook spannend. Als voorbereiding ben ik begonnen met heel langzaam de honden niet meer op de eerste plaats te laten komen, bijv. als ik thuis kom van werk niet mijn super enthousiaste en lompe duitse herder knuffelen maar negeren tot hij rustig is en dan aaien.Zo is het niet ineens EN een baby en de honden minder aandacht.
Verder heb ik een uitlaatservice geregeld voor de kraamtijd zodat ze hun energie kwijt kunnen als wij geen tijd hebben voor een boswandeling.

De klinken staan bij ons trouwens vertikaal op de deuren zodat ze niet open gesprongen kunnen worden

Het zal vast allemaal zijn weg vinden straks!

Terug
Bovenaan