Huisdieren

TWD

New member

Tja zwanger en huisdieren...
Laat ik voorop stellen dat mijn dieren mijn alles zijn.
Heb 2 katten, deze leven als wij weg zijn en s'nachts boven.. Ze kunnen niet buiten aangezien mijn buren dan jongste al een keer met een schop heeft proberen te slaan, gelukkig niet raak...
Ook heb ik nog een Vlaamse reus...voor hoelang weet ik niet aangezien er in paar maanden tijd 2 zijn gestorven wegens onbekende oorzaak....
Daar komen nog 2 honden bij... Een kruising stabij x terriër van 2 jaar die ontzettend druk is en een Bull mastiff van 9 maanden....
Nu is het zo dat ik op dit moment de kracht er niet voor heb om met beide honden tegelijk te lopen..voornamelijk vanwege de Bull mastiff.

Vroeg me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben...de hond gaat uiteraard naar cursus zijn we druk mee bezig...
En mag ik het konijnenhok eigenlijk wel schoonmaken? Kattenbakken niet dat weet ik...

Liefs
cloewja
 
Toen ik zwanger was van onze dochter hadden we nog twee newfoundanders. De oudste had zware HD en Artrose en kon niet veel lopen, de jongste had juist veel beweging nodig ;) tja dan maar apart uitlaten. Niet altijd even leuk, maar ik was zwanger en geen enkel dier kon daar iets aan doen. Dus slikken en doorgaan. En toen onze dochter er eenmaal was... Pfff dat was nog wel eens lastig met twee honden en kinderwagen. Ook toen ging ik nog wel eens apart. Helaas na een half jaar ging het te slecht met de oudste hond en hebben we alsnog moeten laten inslapen.
In het begin kreeg ik wel de vraag of er nog we er een pup bij nemen, maar absoluut niet!! Een kindje en pup tegelijk is heel zwaar. Nu komt de tweede uk en één hond vind ik het leuk genoeg haha.

We hebben nog twee katten, en komen niet op de slaapkamers en niet in de box. Gaan 's nachts naar buiten zodat de slaapkamerdeuren gewoon open kunnen staan. En overdag kunnen ze in en uit lopen. We hebben twee kattenbakken staan maar worden niet gebruikt. Verder geen huisdieren.

Als je handschoenen aan doet kan je de kattenbak en konijnen hok wel schoonmaken. Maar doe het niet in een afgesloten ruimte maar bv buiten en altijd handen goed wassen na die tijd. Ik heb zoiets als je alleen bent moet je het ook doen lijkt me. Maar als het niet nodig is gewoon niet doen.

 
Wij hebben enkel ervaring met 3 katten, en die mochten niet op onze & de babykamer komen. Tot ons zoontje een week of 6 oud was, in de tussentijd konden de katten wennen aan niet in/op bed en in de box liggen en aan de aanwezigheid van het kleine knulletje. Een van mijn katten was er superlief voor, was tijdens het voeden altijd lepeltje van m'n ventje, lagen we dan met z'n drietjes!

Ik zou bij de kraamzorg aangeven dat je huisdieren hebt en welke, en of ze ervoor kunnen zorgen dat je iemand krijgt die hier geen probleem mee heeft.

Ik heb het toevallig nog besproken met de verloskundige, je mag de kattenbak doen, maar dan niet per ongeluk je mond aanraken en echt heeeeeel goed je handenwassen. Hetzelfde gaat op voor het konijnenhok...
 
hey meid
ik heb zelf een american stafford
eel erg sterke hond maar ik ben eel erg duidelijk naast mij lopen
ik laat de hond uit en niet hij mij
hij loopt nu dan ook gewoon naast de kinderwagen mee
met kind erin kind op plankje en oudste ernaast dus er is hoop
heb geen curses gedaabn ben gewoon erg consuqent
laat sraks je kind nooit alleen met hond of kat is mijn advies
liefs wilissa
 
Wij hebben 2 poezen 1 is vrij afstandelijk de ander is een echte knuffel. Daarnaast hebben we nog een hondje. Black en tan Jack russell
Ontzettend veel energie maar gelukkig klein en niet sterk. Hond is nu ruim een jaar maar moet nog wel wat dingen afleren. Onze poezen mogen niet boven komen. Wij hebben een grote schuif pui en daarin hebben we een plank gemaakt met een kattenluik waar de hond ook door past ideaal. Als ze nodig moet kan ze zelf gaan.
 
Terug
Bovenaan