Huishouden/vrije tijd

Hoe combineren jullie de zorg voor de kleine en het huishouden? Ik houd dan eigenlijk bijna geen tijd over, want er is altijd wel wat te doen. Ik vind het moeilijk om dat echt los te laten. Als je het niet bijhoudt loopt het namelijk zo in de soep.
 
Ik ben niet zo'n huishoudwonder en probeer het meeste te doen als de kleine slaapt en soms met de kleine erbij, bijv. was op vouwen. Voor de rest probeer ik het wat los te laten.
 
Dat is iets wat je moet leren. Zucht...
ik weet het, dat is heel moeilijk, tenminste dat was het voor mij.
Ik heb 2 kleintjes en met mn oudste kon ik soms helemaal gestresst raken van al het werk dat ik nog moest verzetten en de dag was al bijna om.
Ik heb mezelf er echt toe moeten zetten om het bij mn tweede kindje anders te doen. Je moet trouwens wel anders wordt je gillend gek. Nu heb ik zoiets van, komt het vandaag niet af, dan ga ik morgen wel verder. Ook heb ik wel eens de hulp in geroepen van mijn zusje. Zij nam dan de jongens mee om te wandelen zodat ik me even volledig op het huishouden kon storten.
Het komt vanzelf wel goed!!

Succes ermee.
 
Ik zit er ook enorm mee te worstelen. Komt bij dat ik ook nog officieel een fulltime baan heb, maar dat zijn nu 3 halve dagen...
Ik merk wel dat ik probeer niet veel te plannen als de kleine wakker is. En dat ik erg geniet van hem als ik heb gewerkt. En dat hij zo snel verandert in het eerste jaar, dat ik daar ook zoveel mogelijk van geniet.
Maar ik denk wel dat we snel huishoudelijke hulp moeten gaan inschakelen, nu ben ik elke avond aan het opruimen en schoonmaken.

nou ja, succes met alles en ik ben benieuwd naar andere werkende moeders
die ook nog zo heel af en toe tijd vinden om hier op het forum te komen
 
Ik werk 36 uur en heb elke week een ochtend een werkster. Heerlijk is dat! In het huis doe ik niet zo veel, behalve de was, de vaatwasser en alles een klein beetje bijhouden (keuken, wc, stofzuigen). En je moet niet zo opletten, dan valt het ook wel mee.
 
Hoi,
Wat je ook kunt doen is je huishouden in heel veel kleine klusjes verdelen, die je dan steeds tussendoor doet, zoals wc schoonmaken, in de douche alleen spiegel en wastafel, in keuken alleen wat vies is,bv magnetron of koelkast, zo kom je in een aantal weken tijd toch je hele huis wel door en kun je het makkelijker bijhouden.
Wat ook veel helpt is zoveel mogelijk dingen een vaste plek geven, zodat je niet hoeft te zoeken en alles direkt weer op de goeie plek kunt opbergen
 
Hoi Anja32,
Leuke tip! Ga ik gewoon proberen. Ik heb laatst al eens getimed dat een vaatwasser uitruimen qua tijd kost. Bleek toch maar 6 minuten te zijn. Nu denk ik vaak als ik er geen zin in heb, ach, het is met 6 minuten voorbij. En zo is het waarschijnlijk met alles.
Het is alleen lastig met gebroken nachten om de puf er een beetje in te houden. Jezelf relativeren en soms wat hulp van buitenaf doen dan wonderen. Mijn moeder heeft deze week even paar dingetjes gedaan en dat is gewoon heel fijn.
 
Hoi Anoniem,
Ik wil niet lullig overkomen hoor.
Maar als je een partner hebt kan die ook wel eens wat doen in de huishouding.
Wij doen dat wel als hij s'maddags vrij is doet hij wat dingen in huis stofzuigen, wc schoonmaken of ramen zemen. Of wat ander wat gedaan moet worden.En vrijdag ben ik vrij en doe ik weer andere dingen in huis. En zo hebben we in het weekend ook wat tijd samen. Of hij gaan met de kleine wandelen en jij gaat wat thuis doen of anders om.
Sommige dingen moet je gewoon los laten.
Het huis moet na jou gevoel schoon zijn en niet wat andere denken.
Veel su6 met de kleine
Aardbei
 
Terug
Bovenaan