Huishouden...

Hoi meiden,

Ik was nieuwsgierig hoe jullie het huishouden aanpakken met de kids.
Doen jullie samen met de kids het huishouden?
Komen er dan nog leuke situaties voor?

Hoe makkelijk of netjes zijn jullie?

Hier wel een grappige voorval; Daniel ging eerst altijd op de stofzuiger zitten als hij mee mocht helpen, hij vond het super dat ie dan achter mij aan reed tijdens het zuigen, later wilde hij heel graag de stang vast houden en mee zuigen, dat eigenwijze koppie dan; zo schattig!
Maar nu heeft hij dus ontdekt dat als je de stekker eruit trekt de stofzuiger ermee ophoud.
Heb laatst uur en kwartier over huiskamer zuigen gedaan omdat meneer steeds de stekker eruit trok en kon dus niets beginnen, als ik de stekker er weer in gedaan had (dit mag hij van mij niet zelf) was ik nog niet terug bij de stofzuiger of ging die weer, en ondeugend dat hij kijkt! Echt foto waard.

Liefs Marina

hahahahahahahaha zie t al helemaal voor me
gelukkig doet karlijn dit niet
doe ook over t algemeen het huishouden als de meisjes slapen
hier word wel om de haverklap de tv uit gezet doot madammeke
zit je iets te kijken vliegt de tv weer uit
hahahahahaa

groetjes maurilla

Ik doe de meeste dingen ook als Laura slaapt, behalve stofzuigen, maar dan zit ze meestal in de box of in de kinderstoel. Ze probeert dan altijd wel de slang of het snoer te grijpen als ik langs haar kom en heeft dan de grootste lol. Vandaag buiten de ramen gewassen terwijl zij binnen aan het spelen was, vond ze erg leuk, ging ze naar me zwaaien! Binnen doe ik de ramen wel als ze slaapt want anders gaat ze ook de vensterbanken leeghalen en dat vind ik wat minder.

Als Zifjon slaapt moet ik zelf ook slapen ivm mijn ziekte. Dus ik doe alles als hij wakker is. Als ik ga stofzuigen duwt hij hem vooruit of ik geef hem het swiffer is zijn handen of droge dweil. En Dweilen doe ik per kamer en dan speelt hij in de gang tot dat de kamers droog zijn. Afstoffen is zo gepiept heb weinig prularia en de ramen doet mijn man vaak in het weekend. Voor de rest gaat het met inprovisatie prima en spelt hij lekker terwijl ik loop te poetsen en als hij echt te veel in de weg loopt gaat de dvd speler aan :)

Zifjon vind de wasmachine geweldig en doet nu dus zelf zijn kleren erin en de laatklep voor het wasmiddel open. helaas ziet/begrijpt hij nog niet het verschil tussen donker en licht dus moet mama regelmatig controleren of het wel goed gaat. Ook zelf uitkleden gaat nu goed en dan moet het ook meteen de machine in zo schattig.

liefs van Mariska mama van Zifjon en 33 weken zwanger

Hoi,

Myrthe is doodsbang voor stofzuiger (papa zoog haar vinger keer op) dus die zit in kinderstoel voor tv als ik zuig.
Verder helpt zij graag met poetsen, met doekje doet ze graag mee soppen.

De vaatwasser uitruimen haalt zij alles eruit (scherpe messen heb ik dan al eruit) en geeft het aan, ook kan ze sinds kort ook al inruimen, al moet je beetje helpen, ze is beetje ruw.

De was doet ze ook, van wasmachine in droger stoppen en als er niks is, dan pakt ze schone kleren en stopt ze in wasmachine.

Boodschappen uitruimen haha het is zo'n lekkere helper. En in supermarkt eigen karretje duwen natuurlijk.

Ook met klussen helpt ze graag schroeven aandraaien, timmeren enz ook al is het meer de beweging dan echt iets doen hihi

Liefs Irene

hoi allemaal,

Quinten wil ok hele dagen mama helpen.
Dit mag van mij ook prima en als hij bv geknoeid heeft is het bah. hij loopt dan naar de keuken en wil dan een doekje hebben.
hij poetst het dan zelf ook op.
mama doet het nog een keer na.

ook idd de boodschappen, stoffen, dweilen vind hij erg interessant.
hij weet ook al dat als we tafel gaan dekken dat hij mee mag helpen en waar de borden en het bestek n ligt.
helpt dan ook mee met het dekken.

Stofzuigen is een ander verhaal.
dat vind hij helemaal niets
maar de grasmaaier is geweldig!
Ik snap het niet maar het al vast.
Ik duik nu mijn bed in want het morgende 20 weken echo...

groetjes en trusten allemaal...

Hoi,

Ik kan het prima combineren, nu is het al de derde dus dat scheelt ook, de jongste is al maanden zeer geintereseerd in de stofzuiger, ik zet die altijd klaar in de woonkamer, hij haalt zelf de stekker eruit, in het stopcontact en zet hem aan, ik laat hem vaak een tijdje zijn gang gaan en neem het dan over, ondertussen kan ik mooi in de keuken wat opruimen!
Als ik ga strijken doe ik dat vaak als hij in bed ligt of ik zet hem in de speelkamer, die kan ik afsluiten, maar hij kan mij dan zien, ik vind het nl gevaarlijk als hij rond die plank loopt! Ook met boodschappen doen en uitladen helpt hij mee!
En als ik aan het koken ben, geef ik hem het groenafval en dat gaat hij achter in de tuin naar de geiten en kippen brengen!
Ook in de tuin werken en grasmaaien vind hij super, het duurd vaak wel iets langer, maar het is wel gezellig!

Gr MJ

Moest wel lachen om sommige herkenbare situaties.
Daniel wil ook altijd heel graag helpen met boodschappen opruimen.
Nu laten we dus dingetjes in het krat zitten die neit kapot kunnen vallen en zetten het krat dan 2 stappen van de kelderkast vandaan, zo kan hij voor zijn gevoel ook echt helpen, hihi

De vaatwasser is ook altijd heel erg in trek, zet als eerste het bestekbakje op het aanrecht en de rest mag hij aangeven.

Tafel dekken vind hij ook zo leuk en loopt dan heel trots met spulletjes naar de tafel toe.
Hihi, als het eten dan nog even duurt gaat hij alles weer terug brengen.

Strijken waar Daniel bij is vind ik erg eng, ben heel bang dat hij aan de snoer van de strijkbout trekt of iets derg, dus dit doe ik als Daniel s'avonds op bedje ligt.
Verder ben ik zelf wel heel netjes en probeer smorgens nog effe wat te doen in huis en dan de rest van de dag is voor Daniel.

Liefs Marina

Terug
Bovenaan