huishouden

ja heel saai maar hoe doen jullie dat??
Ik ben al lang blij dat ik het huis afgestoft krijg en de wc's schoon en gezogen. Dweilen laat ik mijn man doen omdat ik dat niet kan i.v.m. mijn buik.
Verder de andere klusjes zoals de oven die hoog nodig schoon moet, of de koelkast die ook een sopje kan gebruiken en de doche en de ramen. Ik weet niet hoe ik dat moet doen. Mijn lijf kan het niet en wil ook niet alles aan mijn man vragen omdat hij ook gewoon de hele week werkt en ik ben thuis aan het werk.
Vandaag is mijn zusje geweest en die heeft boven de ramen gewassen. Nu moeten ze nog beneden een keer binnen en buiten.(en de rest)

hee Sibje,

ik het daar ook last van, misschien kun je je moeder/ schoonmoeder vragen of zei afentoe mee willen helpen, het is niet raar dat je hulp nodig hebt.
mijn moeder komt 1 keer in de week een paar uurtjes helpen zodat ik het een beetje bijgebeent kan houden. anders komt het er hier ook echt niet van, een keer stofzuigen ja dat lukt nog wel maar veel meer ook niet.
en als de kleine er dadelijk is dan gaat het allemaal weer een stuk makkelijker, nu mag je lekker genieten en ja mannen kunnen ook best helpen ook al hebben ze de hele dag gewerkt!

succes en gewoon hulp vragen, en niet alles hoeft perfect te zijn he, denk vooral aan jezelf en de baby

Hee Sibje,

Ik heb precies hetzelfde probleem en voel me daardoor zo machteloos en nutteloos! Weet wel dat mijn lichaam het niet meer trekt maar mijn hoofd wil nog van alles. Ik moet eerlijk zeggen dat ik stiekem wel door ga....tsja....niet slim want ik moet de dag erna echt op de blaren zitten qua rugpijn.

Gelukkig doet mijn man heel veel, zeker het zware werk. Wij hebben een huis met 4 etages en 3 trappen, ik kan ook echt niet meer het hele huis stofzuigen, laat staan de trappen. Ben na 1 afwasje al gebroken :-( En ik heb hele lieve ouders die nu ook veel komen helpen i.v.m. de babykamer etc...

Ramen wassen?? Hou maar op! Ik heb alleen al op de bovenste etage (binnenkant en buitenkant) 33 ramen (heb van de woonkamer naar boven een vide) dus daar begin ik niet eens aan!

Ik weet hoe moeilijk het is maar toch hulp vragen hoor. Ja, makkelijker gezegd als gedaan meid.
Let goed op jezelf!!

Liefs Lynn.

hey meid

heel herkenbaar hoor! wil graag altijd het hele huis schoon hebben voor als mn vriend van het werk komt, huis stofzuigen dweilen, plee schoon, eten op tafel maar het lukt gewoon niet! mag dan blij zijn als ik bijv alleen de afwas heb gedaan. voel me dan zo stom hele dag thuis en dan alleen maar de afwas kunnen doen. maarja mijn lichaam kan gewoon niet. mn hoofd wil wel graag maarja. zooo beroerd telkens hoef maar 1 ding te doen en moet weer 2 uur op de bank zitten om bij te komen.

ga me er nu ook maar neit meer druk om maken. dan is het maar iets minder netjes jammer dan.

xxx

Hoi hoi,

Ik heb gelukkig 1 keer in de 2 weken een schoonmaakster en voor de rest doet mijn man gelukkig heel veel! Daar ben ik wel heel blij mee. Ik voel me wel schuldig, omdat ik thuis zit (werk niet meer vanwege bekken) en hij naast zijn werk ook nog veel in het huishouden doet. Maar ja, ik ben niet voor niets naar huis gestuurd en doe zoveel mogelijk als kan. Heb ook nog een kleine meid van 7 maand en daar ligt mijn prio nu :).

Verder geen ouders of schoonouders die helpen, helaas...
X

Heel herkenbaar. Ik wil een heleboel maar kan me er niet toe zetten. Volgens mijn moeder komt dat wel weer. Maak het huis nu met de franse slag aan kant en als het voor het oog maar netjes is....
Wil wel voor de bevalling mijn huis tip top hebben, kan de kraamhulp haar tijd en aandacht aan beeb en mij besteden ;)

Ik zit nu sinds 2 dagen te zitten op de bank! Ik vind t ontzettend moeilijk om niks te doen! Mijn man neemt nu gelukkig veel van me over, hij doet zo zijn best. Maar toch blijven er dan dingen liggen die ik dan echt even moet doen, grr! (ik ben zeg maar toch net iets preciezer in het huishouden dan hij;-))
Hopelijk is het snel over en kan ik zelf weer aan de slag!
Trouwens ik ben echt helemaal niet zo'n poetser! Hm schoonmoeder doet ook wel eens t een en t ander, erg hè!
Liefs Anneke

Ramen wassen vind ik zo verschrikkelijk maar ik heb net het gehele huis an binnen gedaan met mijn ouwe karcher raamwisser hij is super. Je sopt de ramen lekker in (zit ook iets voor bij) en daarna met een elektrisch raamwisser haal je alles weg. Geen troep meer en geen strepen. Het kost me nu ook weinig moeite. Ga gewoon met een spuitfles met soort dweil er op en de handzame ramenwisser de ramenlangs. Jullie merken wel ik vind hem super...........

Terug
Bovenaan