Hey allemaal,

Ik heb een zoontje van 4 maanden ( 8 weken te vroeg geboren). Mijn verlof zit erop maar mijn werk heeft mijn contract niet verlengd. (Ik had geen vast contract) nu zit ik thuis wat ik helemaal niet er vind ik vind het heerlijk met mijn kleine man en eerlijk gezegd ben ik er nog niet aan toe om hele dagen zonder hem te gaan werken. Ik zit eraan te denken om indergeval het komende gaan huismoeder te zijn. Maar het geld moet ergens vandaan komen. Recht op een ww uitkering heb ik helaas niet. Heeft iemand ervaring met thuis werken in de Zin van inpak werk of stikkerwerk? Zo ja via waar kan ik dit regelen?
Ik vraag dit niet om commentaar te krijgen dit is mijn eigen keus en is natuurlijk Overlegt met mijn vriend.

Alvast bedankt.

Heel eerlijk, 't meeste werk is gewoon niet te doen met kinderen erbij, call centers zijn zo ongeveer 't enige waarmee je ook daadwerkelijk wat verdient. Al kan dat eigenlijk ook niet want stel je kleine word huilend of proestend wakker?
Wat je eventueel nog zou kunnen doen is zwart in de huishouding werken, 3 uurtjes pw 50 euro, maar is wel zwaar, ik heb dit met mijn oudste gedaan toen ik nog studeerde en mijn moeder paste dan op.
Nu ben ik ook huismoeder, met 2 kleintjes nog 1 de luiers en 1 op school, ik geniet ervan, elke dag! En wil dit voor geen goud missen, als de jongste richting de 3 gaat kijk ik wel weer verder. En wij leveren er ook voor in, ik rijd geen auto meer en we gaan niet meer naar 't buiteland op vakantie. Ik vind het 't 200% waard. 
Succes met je keuze, en voor nu, heerlijk 24/7 genieten van je kleine druif! 

Geen ervaring mee, ik vraag me vooral af hoeveel uur je dan thuis moet werken voor een paar tientjes..

En nu slaapt je kindje nog veel, dit wordt steeds minder. Op de momenten dat hij wakker is, is werken bijna onmogelijk, zeker als ze groter worden. Een kind van 14 maanden slaapt bijvoorbeeld nog maar 1x per dag zo'n 2 uur en dat zijn dan de enige uren dat je kunt 'werken', want een kind van 14 maanden gaat echt niet de hele ochtend zoet met z'n blokken spelen zodat jij kunt werken aan de keukentafel.

Dus los van of het mogelijk is om thuis wat te werken, bedenk je even goed hoeveel uur je kúnt werken met een kind erbij, nu en ook als je kindje ouder wordt. En wat dat dan oplevert per week...

Ik heb 2 kids van 3.5 en bijna 2 en nooit meer een rustmoment per dag. Alleen de Jongste slaapt nog 1x 1 uur. Verder de hele dag rommel, geluid en drukte in huis. Ik ben al blij als ik m'n huishouden geregeld krijg, erbij thuis werken is onmogelijk met kinderen in deze leeftijd.

Net wat mamsell zegt thuiswerk is niet te doen met een kleintje. Ik beb vorig jaar jan tot en met aug schoon gemaakt bij bedrijf maar door corona opvang gesloten scholen gesloten verder geen oppas was dat niks waard ben in aug gestopt ook omdat ik het niet redde ivm zwangerschap. Nu zit ik weer thuis op een 1.5 uur schoonmaak op zaterdag na maar ik vind het nu heerlijk gewoon de rust dat je niks hoeft te regeln als de kleine ziek is ofzo heeft ook met corona te maken. Ons meisje is nu bijna 7 maand en onze zoon bijna 9. Nu hebben wij het geluk rond te kunnen komen van man zijn loon we moeten we het een en ander laten maar dat heb ik ervoor over

De WW is natuurlijk bedoeld om zo snel mogelijk een nieuwe baan te kunnen vinden. Niet om lekker betaald thuisblijfmoeder te zijn. We zijn allemaal wel op zoek naar die geldboom waar je maar weinig moeite in hoeft te steken en waarvoor je niet van huis weg hoeft. Als je geld wil verdienen, zal ervoor gewerkt moeten worden. 
Ik heb nu een dochter van 14 maanden. Vanaf een maand of 8/9 is thuiswerken er niet meer bij als zij ook thuis is. Ze is net als iedere baby/dreumes hulpbehoevend, veeleisend, en vraagt veeeeeel aandacht. Je kan haar nog niet uitleggen dat ze nog even een half uurtje met haar blokken moet spelen want mamma heeft nog wat e-mails. Het is ook meer dan dat. Ze heeft per wakkertijd 2 eetmomenten en die gaan met veel rommel en langzaam. Ze oefent met tijgeren en later kruipen en lopen. Ontzettend leuk, maar er gaan geen 5 minuten voorbij dat ik haar niet ergens vandaan moet plukken voor ze zichzelf bezeert. Ze wil niet alleen spelen, ze wil met mamma spelen. Hangt aan je been, jengelt om aandacht, nu ook driftbuien als je het te lang negeert. Ook heeft ze frisse lucht en ervaringen nodig, dus je gaat elke dag naar buiten. Ik kan al niet eens even een kwartiertje zitten als ze wakker is, laat staan werken. En als ze slaapt? dan staat daar de vaat, en de stofzuiger en de was etc. En ik heb ook echt even pauze nodig van al die herrie en actie. Vooral 's avonds ben ik echt niks meer waard voor werk.
Probeer hieraan te denken, en niet aan hoe je kindje nu nog eventjes is met alle slaapjes.
Niks tegen thuisblijfmoeders hoor. Mijn eigen moeder was er een, en mijn schoonzus nu ook. Ik zou het zelf ook wel willen als het financieel ging. Ik werk wel maar 3 dagen. En pappa 4. 2 dagen opvang. Maar ik vind het wel een beetje over komen alsof je verwachtingen niet helemaal realistisch zijn. 

Helemaal prima dat het je eigen keus is. Maar als ik het goed begrijp, heb je het werk nodig als inkomsten om rond te kunnen komen.
Ik heb er ooit ook eens naar gekeken. Maar stickerwerk gaat praktisch allemaal machinaal en in pak werk wordt vaak gegeven aan sociale werkplaatsen. Daarnaast heb je een heel lange wachtrij voor inpakwerk. Bovendien betaald dat per opdracht, dus heb je nog geen vast inkomen. Het kan dan ook zomaar zijn dat je maanden niets hebt en dan ineens dat je heel veel kan doen. Google anders eens op thuiswerk!

Zoals hierboven al gezegd, thuiswerken met kinderen gaat gewoon echt niet. Door de corona heb ik ook thuis gewerkt, nou deed er zowet een hele dag over om ongeveer 2 uurtjes te werken. Als je dan dus per uur betaald wordt is het de moeite niet waard. Dan kun je beter een parttime baan zoeken van bijvoorbeeld 2 dagen en die dagen je kindje naar de opvang brengen. Zo heb je toch nog een beetje inkomen en ben je het grootste deel van de week gewoon thuis

Kijk anders even op deze sites voor tips:

https://www.bijmamathuis.com/2020/03/23/thuiswerken-met-een-baby-mijn-ervaringen-tips/

https://bijnahippie.nl/20-bijbaantjes-voor-thuisblijfmoeders-of-vaders/

https://www.hetmoederfront.com/2019/09/thuisblijfmoeder-en-geld-verdienen.html?m=1

Laat je niet alleen maar vertellen dat het niet kan, iedereen is anders en met een goede dosis creativiteit kom je al snel erg ver. Als je idd maar realistische doelen stelt.

Succes!

Terug
Bovenaan