huismoeders vraagje

Ik zit met een vraag.
Zitten er hier ook fulltime moeders? Zo ja, dan heb ik aan jullie een vraag.
Hoe zit het nou precies met jullie inkomsten en onkosten? Ik bedoel, er zijn een aantal dingen die betaald moeten worden natuurlijk zoals je ziektekostenverzekering en andere verzekeringen. Worden die dingen door jullie man betaald, of krijg je daar een soort van vergoeding voor? Domme vraag misschien, maar vroeg het me gewoon af.

Ik kom hier nog altijd mee lezen en zag je vraag.
Ik ben huismoeder de eerste 10maanden en 15weken voor de bevalling heb ik thuis gezeten.
Laatste 15weken kreeg ik nog ziektegeld en verlofgeld.
Na me zwangerschapverlof stopte dit.
Toen mijn zoon 10maand was voelde ik me zo nutteloos en vond ik het verschrikkelijk dat me man voor alle kosten moest werken en loop nu 6dagen in de week de ochtend krant zo hebben we een extra zakcentje voel ik me niet schuldig naar me man ook al is het bewust besloten en hebben we geen opvang kosten.

ik ben ook huismoeder, maar ben arbeidsongeschikt waardoor ik een klein beetje uitkering heb. Mijn man betaald al die kosten van de verzekeringen. Je krijgt niks als je vrijwillig stopt met werken... als je je baan kwijt bent geraakt zou je een ww-uitkering aan kunnen vragen, maar dan heb je wel sollicitatieplicht.

Ik ben juli 2012 bevallen en word dit jaar een augustus / september mama, maar was even aan het neuzen en zag je vraag.
In november 2011 kwam ik zonder werk te zitten, diezelfde maand ben ik zwanger geraakt van de eerste. Toen heb ik besloten niet meer te gaan werken. De eerste tijd heb ik een WW-uitkering gehad, maar die is gestopt.
Als je vrijwillig stopt met werken, zul je alles van het salaris van je man moeten gaan doen.
Wel kun je kijken op www.wijzeringeldzaken.nl
Daar kun je nagaan of je misschien recht hebt op een aanvullende uitkering of een toeslag van de belastingdienst (zoals zorgtoeslag). Dit is afhankelijk van het inkomen van je man. Als hij een goed salaris heeft, is de kans vrij klein dat je nog ergens recht op hebt, maar het is het proberen waard.

Oke moeders! Hier heb ik wat aan.
Ik ben mijn baan kwijt geraakt, omdat het bedrijf failliet is gegaan. Ik ben nog steeds aan het solliciteren en daarom heb ik ook nog een uitkering. Dat is nu wel mijn geluk natuurlijk. Ik voldoe ook netjes aan die sollicitatie plicht, dus dat scheelt.
In ieder geval heel erg bedankt voor de reacties, ik ben er erg mee geholpen!

groetjes mamabeer

Terug
Bovenaan