Hulp baby 5,5 maand

Hoi,

Ik ben op zoek naar een beetje hulp of tips rondom ons dochtertje van 5 maanden.
Wij weten zelf even niet meer of we nou iets “fout” doen of dat het sprongetje of slaapregressie is.

Ons dochtertje sliep altijd heerlijk door.
21.30 uur de laatste fles en dan tot 07.00 uur slapen.
Wij maakten haar altijd wel “wakker” voor deze fles.
Ineens word zij elke nacht om 5 uur huilend wakker, ik troost haar dan maar niks lijkt te helpen alleen een fles.
Deze drinkt zij overigens niet leeg, Ze drinkt zo’n 100 op.

Wat wij tot nu toe zelf geprobeerd hebben is en zonder resultaat dus ?;

Later de laatste fles
Eerder de laatste fles
Meer in haar laatste fles (drinkt niet meer op)

Overdag slaapt zij 3 tot 4 uurtjes.
Wij geven hapjes tussendoor maar die vervangen geen fles.
Tussen de slaapjes zit ongeveer 2 uur.

Wij merken wel dat zij sommige dagen overdag mopperig is en snel ontevreden.
Ook dit was nooit zo.

Overigens valt ze meteen in slaap met het drinken van de fles.

Hebben jullie tips wat wij zouden kunnen doen?
Of moet ze er gewoon even door heen en komt het wel weer ☺️

Bedankt alvast!

Ik zou gewoon de fles geven hoor, blijkbaar heeft ze die nu even nodig. Daarna lekker verder slapen samen!Onze zoon wordt ook vaak rond 5.00 wakker maar wil dan geregeld na een fles ook niet meer slapen, ik zou hiervoor tekenen ha ha..

Haha, geen zorgen! Dit is eerder 'normaal' te noemen dan heel raar/gek/zorgelijk. Ik zou er ook niet meteen een stempel van slaapregressie opplakken. 
Die kleintjes gaan heel veel fases door. En waar iets heel lang 'goed' lijkt te gaan, zo kan het van de ene op de andere dag weer anders zijn. En soms lijkt dat dan op een terugval, maar dat komt omdat het meestal niet in het voordeel van papa en mama is ;-)
Oftewel: gewoon lekker de fles geven. Blijkbaar is die nu weer even. Nodig. En dan weer duimen dat je snel weer in een 'fijn' schema zit.
Succes! En maak je vooral geen zorgen. Dit soort dingen gaan gegarandeerd nog veel vaker voorkomen ;-)

Hoi,
Bedankt voor de reacties.
Gisteren zag ik spruw in haar mondje en had ze wat hardere ontlasting. Ook erg winderig dus dat zal allemaal niet meehelpen. 
vannacht ook 2 flinke huilbuien. 
Ik denk dat haar buikje ook een beetje moet wennen aan de hapjes. 

Gelukkig slaapt ze wel door naar de fles dus pakken wij zelf nog wat uurtjes. 

Baby's die in het 1e jaar altijd 12 uur per nacht slapen... ik geloof er niet zoveel meer van.. heel normaal en goed als ze jou of een fles nodig hebben in de nacht, goed voor de hechting en het vertrouwen in papa en mama denk ik dan maar ;-)

hahaha als dat toch eens zo zou zijn, zou fijn zijn
Ze is nu 2 nachten enorm aan het spoken, elke 2 uur huilend wakker en dan ruim kwartier huilen en weer klaar.
Vind het zo sneu voor haar want ik twijfel nu of dit er bij hoort of er echt iets is. Ik ken haar helemaal niet zo. ze huilt echt nooit en ineens om de haverklap. 

Hopelijk gaat het snel over. 

Terug
Bovenaan