Hulp bij meisjesnaam

<p>Hoi dames,</p><p>Ik ben intussen al ruim 30 weken zwanger… maar we zijn nog steeds niet uit over de naam voor onze tweede dochter! Grote zus heet Linde, en we hebben wel wat ideeën, maar krijgen nog niet dat zekere gevoel dat we toen bij de naam Linde hadden. We denken nu aan: </p><p>– Amber (maar Linde en Amber zijn allebei bomen, hebben jullie deze associatie? Amber is gelukkig wel minder bekend als boom…maar het is wel een boom!)</p><p>– Anne-Fleur/ Fleur: twijfel: Anne-Fleur, is dit beetje hockey-achtig? En alleen Fleur, te veel voorkomend? </p><p>– Fiene: twijfel bij deze naam is of we het wel wat vinden voor wanneer het kindje volwassen is. </p><p>Kortom, bij alle drie nog twijfel! Daarom heel benieuwd naar jullie mening, en misschien zijn er nog andere namen die jullie goed bij “Linde” vinden passen? </p><p>Alvast bedankt voor jullie reactie!</p>

Amber leuke naam. Ik leg zeker de link niet van de bomen. 
Fleur persoonlijk vind ik leuker als Anne Fleur (persoonlijk) 
Hier nog wat ideetjes: Floor, Yara, Tess(a), Lotte (Maar dan heb je 2x begin letter L) 

Amber, Fleur en Fiene allemaal leuk! Anne-Fleur vind ik een beetje truttig eerlijk gezegd.
Fiene vind ik de leukste naam. 
Anders: Livia, Laurie, Cato. Past ook wel in je straatje misschien?

Ik vind Amber het mooiste bij Linde passen. Linde & Fenna vind ik ook erg leuk samen. Persoonlijk zou ik bij de 2e naam niet iets nemen beginnend met een L of eindigend met een E. Maar dat is mijn smaak :)

Ik vind het juist wel mooi, twee bomen namen! Al zou ik daar echt niet direct aan denken.
Amber vind ik ook een hele mooie naam, waarbij ik aan de kleur amber denk. 
ik zou voor Linde en Amber gaan :)

Ik vind amber ook mooi! Heel warm en ik heb er geen bomen associatie mee.. mocht je nog willen speuren: ik had veel aan de app charlies names..

De associatie met een boom had ik ook niet gemaakt, kende amber ook alleen van de kleur eigenlijk, dat het een boom is hoor ik nu voor het eerst ?

Linde en Amber vind ik erg leuk. Linde en Fiene ook maar iets minder als combi omdat ze allebei op -e eindigen.
Anne-fleur en Fleur vind ik precies zoals je zegt dus die zouden mijn voorkeur niet hebben ?

Terug
Bovenaan