Hulp bij Ovulatietest...

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik heb een vraag mbt jullie ervaringen met de ovulatietest. Ik ben 03 feb. ongi geworden en het duurde 7 dgn (cyclus van 28 dgn). Volgens de berekening zou ik op do. 17 feb, mijn ovulatie moeten hebben gehad. Ik ben 13 feb. begonnen met testen tm vandaag en tot nu toe geeft de test nog steeds niet aan dat ik een ovulatie heb... Ik begrijp het nu niet helemaal meer. Hebben jullie ervaring met de testen en kunnen jullie mij mischien advies geven? Alvast bedankt!

Liefs Issatje

Hoihoi,

Ik begin zelf altijd al op dag 8 met testen. Juist omdat je nooit precies weet wanneer je ovulatie is. De berekeningen zijn gebaseerd op het gemiddelde, maar dat betekend niet dat deze ook op jouw lichaam van toepassing zijn.
De volgende cyclus zou ik op dag 8 beginnen en stoppen met testen als je een positieve test hebt gehad.

Ben je net gestopt met de pil? Dan kan je cyclus nog behoorlijk in de war zijn en een eisprong evt. uitblijven.

Welke testen gebruik je? Ik heb zelf goede ervaringen met matcare dipsticks. Niet duur, via internet te bestellen en in een blanco envelop opgestuurd.

Als je al een tijdje gestopt bent met de pil (een maand of 3, 4) en ook in je volgende cyclus geen eisprong meet, kun je langs de huisarts gaan. Misschien kan hij je geruststellen of weet hij waarom je geen eisprong hebt.

Sterkte!

Liefs Daisy

Hey Issatje,

Afgelopen maand heb ik ook gebruik gemaakt van een ovulatietest en testte bij een cyclus van 28 dagen op dag 11 al positief (vervolgens op dag 12 negatief en op 13 en 14 weer positief, dus wellicht is er iets mis gegaan bij mijn eerste testdag). Een vroege of late ovulatie is niet ongebruikelijk.

Liefs,
Melian

ik wil ook graag aan de vulatie testen beginnen
welke gebruiken jullie en waar kun je ze halen?
denk dat ik er een heleboel nodig zal hebben omdat ik een cyclus heb van rond de 32 dagen dus weet dan nooit wanneer dat ellendige eitje zal komen die nooit bevrucht willen worden haha.. ;)

nee gein... maar advies is idd welkom..

liefs..

Hoi Angell!

Ik gebruik de testen van matcare (zie ook mijn eerdere reactie) Deze zijn 52 euro voor 50 stuks, op internet te bestellen en ze worden in ene blanco envelop geleverd. Ik ben erg tevreden over deze testen!

Je kunt testen natuurlijk ook bij de kruidvat ed halen, maar daar zijn ze een heel stuk duurder!

Succes!

Lieve allemaal,

Bedankt voor de tips! Ik ga de volgende ronde ook na 8 dgn beginnen met testen, hoewel ik op dag zeven het laatste restje bloedverlies van mijn menstruatie had lijkt het mij nog vroeg maar ik wil hem de volgende ronde niet missen HaHa. Ik blijf nu ook gewoon nog doortesten totdat ik een keer een streepje zie, misschien komt mijn 'eitje' wel laat....

Ik ben in december gestopt met de pil en ik ga uit van mijn vorige cyclus (28 dgn en 7 dgn ongi) maar het kan natuurlijk nog wat ontregeld zijn. Ik wacht het af.

Ik gebruik de sensitest te bestellen via Internet; deze krijg je in een blanco enveloppe toegestuurd en ze kosten 12,95 euro per 12 stuks.

http://www.sensitest.nl/index.php?m=ovulatietest

Thanks meiden!
Lfs Issatje

Hoi Issastje,

Zelf heb ik ook de ovulkatietesten van sensitest gebruikt en ik testte op de door hen aangegeven vruchtbaarste dag positief. Dit was wel een streep maar geen heel donkere, wel een duidelijke streep.
Het is even afwachten of het deze ronde is gelukt, heb mijn nod op 28 februari denk ik, maar ben ongesteld geworden met Provera en daarna een eisprong opgewekt met Clomid, dus ik weet niet hoelang mijn cyclus is.
Veel succes en blijven klussen! ;)

Liefs,
Krissy

hoihoi
ik heb geen ervaring met de ovu testen, maar wou toch even reageren
voor degene die het niet zo breed hebben en toch willen weten of ze een eisprong hebben (gehad), kan je ook gaan temperaturen.

je neemt dan elke dag bij het opstaan je temperatuur op (het beste is vlak voordat je opstaat, maar ik doe het meestal zodra ik beneden ben) het belangrijkste is dat je opneemt voordat je actief bent geweest. op het moment dat je een eisprong hebt gaat je temperatuur een halve graad omhoog. als je niet zwanger bent gaat je temperatuur weer terug oplaag.

ik neem mezelf even als voorbeeld. mijn temp is normaal rond de 36,6 en vorige maand was hij op dag 15 37,1 daarna is mijn temp. 37,0 gebleven (tot dat het helaas mis ging toen zakte hij weer terug naar 36,6)

succes allemaal

Terug
Bovenaan