Hulp bij ovulatietesten

<p>Hallo allemaal,</p><p>inmiddels ronde 13 voor een tweede kindje...</p><p>ik ben begonnen met ovulatietesten. Ik ben begonnen op dag 9 van de cyclus met action testen. Negatief, dag 10 kreeg ik heel erg buikpijn/ pijn aan mn zij. Dit heb ik elke maand.. ik dacht dat dit ovulatiepijn was. Test was negatief, ook met clearblue negatief. Getest tm vandaag met clearblue, ook negatief... maar wel weer buikpijn.</p><p>mijn cyclus duurt 27! Dagen, en volgens de rekentools en app is zondag mijn meest vruchtbare dag.. echter zegt de site van Clearblue dat de kans t grootst is dat ik aankomende dinsdag ovuleer.. ik begrijp het niet meer. Heb ik mijn eisprong gemist? Of zit hij eraan te komen? Moet ik dit weekend hard aan de slag...</p>
 
Het kan prima zijn dat je je piek hebt gemist met de testen. Als jij op dag 10 denkt je ovulatie gevoelt te hebben, was de test waarschijnlijk op dag 8/9 positief. De test laat enkel een LH piek zien, 24-48 uur na de piek volgt doorgaans de eisprong. Dus wie weet..
rekentools en websites gaan altijd van een standaard uit. Dat betekent een luteale fase (van eisprong tot menstruatie) van precies 14 dagen. Maar echter alles tussen 10-16 dagen is prima normaal! Voor nu zal ik als ik jou was wachten op je menstruatie (of een positieve test natuurlijk!!) en volgende ronde nóg eerder beginnen met testen
 
Nee.. niet gezellig gemaakt. Gaan we vandaag doen. Maar nu voel ik weer een doffe pijn aan de zijkant van me lies?????..
ik weet niet of dit nou de eisprong is of die van woensdag. Ik blijf wel testen
 
Wat vreemd zeg... Ik zou voor de zekerheid gewoon om de dag/ twee dagen het gezellig maken, dan hoef je je in ieder geval niet druk te maken dat je hem hebt gemist. 

Volgens mij kun je het beste naar je lichaam luisteren. Ik werk met sensitest en als ik twijfel clearblue. Maar dan nog is het soms negatief terwijl ik er zeker van ben dat ik mijn eisprong heb, doordat ik hem toch echt flink voel. 

Er is trouwens een groepje met meiden die allemaal langer bezig zijn voor de tweede: alweer ronde 10 voor tweede kindje. Als je het fijn vind kun je daar met ons meekletsen, het is niet niks als het langer duurt!
 
Ik was in april ook begonnen met ovulatie testen ik heb nooit een posetieve test gehad altojd heel licht streepje maar had ook die pijn en nu toch zwanger je lichaam geef het aan 
 
Terug
Bovenaan