Hulp bij schema 4,5 maand

<p>Ons meisje is inmiddels 4,5 maand oud. We zitten momenteel te stoeien met haar schema en met name de avonden. Ze krijgt 5 flessen van 180+6. Haar schema is nu als volgt: 07.00 wakker en om 07.30 fles. 09.00u slapen tot 10.30. Om 11.00 fles en 12.30 slapen tot 14.00/14.30, 15.00 fles, dan van 16.00 tot 16:45 slapen en daarna wakker. Om 18.00 wat hapjes en 18.30 fles. Dan van 19.30-20.15 slapen en dan is ze wakker. Ik krijg haar dan niet meer in slaap. Pas als ze even uit bed is geweest dan wil ze rond 20.45 weer slapen en moeten we haar rond 21.30/22.00 wakker maken voor de laatste fles. Dan trekt ze de nacht door met 3/4x eruit voor de speen. </p><p>Graag zou ik wat tips willen over het aantal en de hoeveelheid flessen en hoe we de avonden het beste kunnen aanpakken. Na 4,5 maand is het ook wel fijn om onze avonden weer terug te hebben en niet steeds met slaapjes en speentjes in de weer te hoeven zijn. Je vraagt je wel eens af: hoe doen andere moeders dit?</p>

Hoihoi! Hier duurde het ook heel lang voordat ze ging slapen vanaf 1900. Ze moest ook altijd om 2000 eruit en pas weer om 2130 erin met de laatste fles. Ik ben toch vol blijven houden met het naar bed brengen om 1900 en een paar dagen continu de speen geven als ze wakker werd tot 2200 en dan laatste fles en kwam ze gelukkig wel in slaap. 
heeft echt tijd nodig, opeens zul je zien dat ze er aan toe is om vanaf 1900 in bed te slapen. Maar dat geeft ze zelf het beste aan. 
Mijn dochter is nu bijna 7 maand en de laatste fles is eraf en ze slaapt vanaf 1900 door tot de volgende ochtend, dus er is hoop! Hou vol, en volg je kleine gewoon. 

Hallo, heel begrijpelijk hoor! Mn zoontje gaf na 8 maanden zelf aan om 1900 te wilen slapen voorheen was dat altijd rond 21.00 uur tot een leeftijd van 8 maanden. Je schema ziet er keurig uit op 1 ding na merk ik dan zelf. Om 7.00 wakker en 9.00 slapen zit 2 uur tussen, daarna weer 10.30 wakker en 12.30 slapen zit weer 2 uur tussen. Dan geef je aan dat ze rond 16.45 wakker is en om half 8 naar bed gaat? Daar zit bijna 3 uur tussen. Kan dat gewoon niet tussen kwart voor 7 en 7 uur zijn? Dat je het naar eerder opschuift? Misschien wordt ze uit vermoeidheid weer wakker. Heb zelf altijd de wakker en slaaptijden goed bijgehouden hielp hier enorm. Kindjes die te moe naar bed gaat worden uiteindelijk wakker of slapen slechter door oververmoeidheid. Misschien proberen waard?

En het wakkermaken, moet dat perse? Heb je het besproken met t CB? Als mn zoontje doorsliep liet ik hem ook slapen. Geen idee hoor geef zelf bv en zat rond die tijd ook op 5 voedingen denk ik. Kan je haar geen papfles geven voor het slapengaan? 

Hoi, 
Mijn dochtertje is nu ook 4.5 maand oud. Ze is de laatste dagen steeds rond 7 uur wakker. Eerder was dit rond 8 uur. Ze krijgt de eerste fles rond 8 uur. Rond 10 uur gaat ze altijd even slapen. We gaan dan wandelen met de hond. Ze slaapt in de wagen. Rond 11 uur weer een fles. Rond 12.30 slaapt ze in haar bedje boven op haar kamer. Ze slaapt dan echt maar 30 min. Dan is ze al weer wakker. Rond 14 uur weer een fles. En dan eind van de middag weer een slaapje van ongeveer 30 min. 
'S avonds gaat ze meestal rond 19.30 slapen. Dan slaapt ze tot ongeveer 23  dan de laatste fles. 'S nachts ligt ze nog naast ons in de co sleeper. Ze wordt zo nu en dan wakker. Wat jij zegt, de speen er weer even in en dan slaapt ze weer verder..
Ze krijgt trouwens ongeveer 6x 150 ml melk per dag

Mijn dochtertje is ook 4,5 maand oud. Wij zaten eerst onwijs te stoeien met het schema met name omdat ze de laatste fles (23:00) telkens liet staan. Hoe wakker we haar ook maakten! Hierdoor kreeg ze veels te weinig binnen. Toen zijn we teruggegaan naar 4 flessen, en we geven flessen van 210. 

Ons schema ziet er nu als volgt uit:
- 07:30 fles 
- 11:30 fles
- 15:30 fles
- 17:30 hapjes 
- 20:00 papfles 

Sinds het invoeren van dit schema zitten we er ineens echt helemaal goed in. De flessen overdag gaan op (die liet ze voorheen toen we nog 5 a 6 flessen gaven, soms voor meer dan de helft staan, en die laatste liet ze vaak helemaal staan, waardoor ze veels te weinig binnen kreeg). 

en daarnaast gaat het slapen nu perfect. Voorheen sliep ze rond 19:00, moesten we haar wakker maken voor een laatste fles rond 22:00 a 23:00 (die ze niet dronk). En dan werd ze in de loop van de nacht onrustig en was het vanaf 05:00 spoken. 

sinds we haar rond 20:00 naar bed brengen, hebben we hier helemaal geen last meer van! Ze slaapt tot 07:30 en moeten haar zelfs wakker maken. Heerlijk! 

Ons meisje van dezelfde leeftijd volgt grofweg dit patroon:
7.00 wakker 
8.00 fles
9.30-10.15 slapen
11.00 fles
12.30-15.00 slapen met tussendoor een fles
16.00 fles
18.30 fles en slapen voor de nacht. Nachts wil ze vaak nog een fles.

Hier 7:00/10:45/14:30/18:15/22:00
In de ochtend iets fruit en rond 1700 iets groente.
Verwacht dat CB gaat zeggen dat er een fles af moet straks. Eens zien hoe we dat voor elkaar gaan krijgen

Terug
Bovenaan