Hulp bij voedingsschema

Graag zou ik wat advies willen hebben of tips over hoe ik het moet/kan doen.

Mijn zoontje is nu 4 maanden en krijgt fruithapje.

Dit is het schema van de flessen

06 uur
10 uur
14 uur
18 uur
22 uur

Wanneer kan ik nu het beste z'n fruithapje geven en als ik straks groente ga geven wanneer, ik ben namelijk zelf pas om 18:30 thuis van m'n werk over 2 maanden ben ik gelukkig om 17:30 thuis maar ik zit met de tijden hoe laat ik wat kan doen.

Misschien heeft iemand tips voor mij??

Alvast bedankt

Waarom wacht je niet gewoon tot je kind 6 maanden is met groente en fruit?
Kinderen zijn dan wat groter, hebben wat minder slaap nodig, en vaak ook minder flessen waardoor je op de dag veel meer ruimte krijgt voor andere dingen.
Verder is het ook de officiele aanbeveling om met 6 maanden te beginnen met bijvoeding, niet met 4 maanden.
Maar het is ook gewoon handiger vaak.

De eerste weken geef je de hapjes bij voorkeur ergens halverwege de ochtend. Dus op dagen dat je werkt geeft degene die dan voor je kind zorgt de hapjes.

Ik geef al fruit (paar hapjes) omdat hij steeds honger had na z'n fles.
Het consultatiebureau gebeld en adviseerde mij om het zo te proberen, pap mocht ik nog niet geven ivm z'n darmen vandaar dat ik er al mee begonnen ben.

quote: pency reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-04-2009 09:22:15'));

Ik geef al fruit (paar hapjes) omdat hij steeds honger had na z'n fles.
Het consultatiebureau gebeld en adviseerde mij om het zo te proberen, pap mocht ik nog niet geven ivm z'n darmen vandaar dat ik er al mee begonnen ben.

Da's dan wel een vreemd advies. Als de darmen gevoelig zijn dan is fruit een even slecht idee als pap!
Hoeveel krijgt hij per fles, zat je al aan het maximum?
Als je kindje niet tevreden is na een fles mag je per fles 15-20cc extra water toevoegen. Vaak geeft dat een net wat voller gevoel, waardoor ze weer tevreden zijn.
Daarnaast heb je natuurlijk ook nog voeding voor hongerlapjes.

Als 'honger na een fles' gepaard gaat met een zurige lucht uit het mondje, oprispingen, 'nakauwen'  en eventueel spugen, of huilen en rechtop willen blijven (vastgehouden willen worden), dan kun je beter eens bij de huisarts langs om te laten kijken naar (verborgen) reflux.

Ik geef nu  5 flessen van 180 cc. Ik gebruik 2 soorten voeding door elkaar vanwege z'n moeilijke ontlasting. Ik moet zeggen dat het goed gaat maar zodra ik alleen met standaard verder ga dan begint het weer.

Ik heb dit dan als advies gekregen en dat ik met pap moest wachten tot hij zo'n 5 maanden is. Groente mag ik ook 's avonds geven maar daar wacht ik nu nog even mee.
Maar met het fruit zo gaat het wel goed moet ik zeggen.

In ieder geval bedankt voor het advies

Ik neem aan dat je iets als Omneo gebruikt voor de ontlasting?
Die kun je ook mengen met hongerlapjesvoeding hoor!

Overigens: de ontlasting gaat vaak ook beter als je 15-20cc extra water toevoegt per fles.

Mijn dochter is nu 6 mnd. Ze krijgt ook al vanaf 5 mnd fruithapjes naast de voeding.
Haar schema is
6;30 uur melk
9:00 uur fruit
11:30  uur melk
16:00 uur groenten
19:30 uur melk
23:00 uur melk

Ze eet nu goed, binnen kort mag ze ook met brood beginnen.

quote: gapsitini reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-04-2009 20:58:10'));

Mijn dochter is nu 6 mnd. Ze krijgt ook al vanaf 5 mnd fruithapjes naast de voeding.
Haar schema is
6;30 uur melk
9:00 uur fruit
11:30  uur melk
16:00 uur groenten
19:30 uur melk
23:00 uur melk

Ze eet nu goed, binnen kort mag ze ook met brood beginnen.

Klopt, als ze 7 maanden is mag ze brood hebben. Eerder niet, vanwege de gluten.

Terug
Bovenaan