hulp en tips nodig....help

zoals sommige van jullie weten heb ik in januari een miskraam gehad met 16 weken van ons zoontje nicky 16 weken.
vandaag zou hij geboren worden, loop de hele   week al met lood in de schoenen en kijk er ontzettend tegenop.......voel me elendig, als ik bedenk dat ons kleine ventje nu in mn armen had gelegen.
zo moeilijk te acepteren op de dag dat hij geboren had moeten worden....:(
heeft er iemand tips hoe ik deze dag goed doorkom, ik pieker en huil constant. ben niet te genieten praat bijna niet. weet even niet hoe ik hiermee om moet gaan....

alvast bedank voor de reacties lieve meiden....

he meis,
wat een rotdag he. Ik zag er ook enorm tegenop. Bij mij hielp het dat we een weekend weg waren. Even uit de vertrouwde omgeving hielp voor mij enorm. Die dag zelf geen traan gelaten zelfs, daar was ik erg verbaasd over. Had meer gedacht dat ik zo'n dag als jou zou ervaren.

Het is moeilijk om zo'n dag te beleven. Lotgenoten waar ik contact mee heb gaan ook verschillend met zo'n dag om. De een eet een taartje, omdat het toch een feestje had moeten zijn, de ander gaat naar het grafje om daar wat moois neer te leggen (weet niet wat je met je kindje gedaan hebt). Of ze laten een ballon op met een gedichtje, of branden een kaarsje. Een lange wandeling door het bos of over het strand wordt ook wel gedaan.

Hoe moeilijk het ook is, denk ik wel dat je je emoties toe moet laten. Het is logisch dat je verdriet hebt om je kindje, zeker omdat je er rond deze dag van had mogen gaan genieten! Het is ook niet eerlijk!
Ik hoop dat je nog een beetje steun mag ervaren van je omgeving en dat ze deze moeilijke dag voor jou niet vergeten zijn, zoals je ook vaak hoort,

sterkte meissie, niet alleen vandaag, maar ook bij je verdere verwerking!

liefs
patricia mama van Bas*

Hoi Meid!

Wat een verschrikkelijke dag lijkt me het! Mijn zoontje is vlak voor de geboorte overleden (in de 40ste week) dus ik heb niet dezelfde ervaring. Als ik een dip heb dan geef ik daar gewoon aan toe! Laat je tranen de vrije loop, pak een knuffel, ga lekker in je bed liggen met de dekens over je hoofd. Daar is allemaal niks mis mee. Je moet op zulke dagen zeker jezelf niet beter voordoen dan je gevoel zegt! Wat bij mij ook goed helpt is een vriendin bellen en samen een kopje thee drinken, het eerste half uur ben ik dan vaak niet aanspreekbaar maar dan is het er wel uit! Verder kan ik denk ik niks voor je doen maar mocht dat wel zo zijn dan laat het maar horen.

In ieder geval een dikke knuffel van een onbekende!

Fleur

Dag meis,

Wat een rotdag. Terwijl dit juist zo'n mooie dag had moeten zijn. Ik kan me voorstellen dag je vandaag niet echt aanspreekbaar bent en eigenlijk alleen maar wilt huilen.

Wat ik vaak fijn vind als ik het moeilijk heb, is om een pen en papier te pakken en alles wat ik voel op papier te zetten. Een brief naar Nicky, zeg maar. Wat Patricia schreef over dat gedichtje aan een ballon, vond ik ook heel mooi.
Hopelijk vind je iets wat voor jou werkt om vandaag een plaatsje te geven.

Ik zal aan je denken vandaag. Hopelijk komt er snel een dag dat jullie wel zo'n klein mannetje of meisje in jullie armen mogen sluiten. Heel veel sterkte!

Hey,

Wat een verdrietig bericht. Ik heb ontzettend met je te doen!!! Er zijn geen woorden voor wat jij/jullie u moeten doormaken. Mssn help het inderdaad om bijv een brief te schrijven aan Nicky. Waar je van alles in zit waar je nu mee bezig bent. Het helpt echt om zo je gevoelens op een rijtje te krijgen. Ik wens je heel veel sterkte vandaag en de komende tijd.

liefs linda

Terug
Bovenaan