Hulp gevraagd rondom voeding en invulling wakkertijd baby bijna 6 weken

Onze dochter is nu 5 en een halve week oud. Zij krijgt overdag gemiddeld 5 flesjes van 120+4 en ze komt meestal 1x in de nacht samen dus 6 flesjes.

Nu verschilt het nog zo enorm hoelaat onze dag start en eindigt en ik ben gewoon toch wel op zoek naar handvatten om iets van ritme te krijgen.
Waar ik bijvoorbeeld tegenaan loop is als ze om 7:00 gevoed word en 2 uur later om 9:00 wakker word ook dan om de voeding vraagt waardoor ik dan savonds soms al om 20:30 de laatste "dag voeding" (fles 5) geef. Als ik hier altijd aan zou toegeven dan zou ik ruim over de 6 x 120+4 komen over 24 uur, maarja probeer maar eens 1.5 uur te rekken. Ik probeer het toch altijd om minimaal 3 uur tussen te krijgen maar dan eindigt de dag al vaak voor 21:00 maar wilt ze dan wel 2x in de nacht komen wat dus weer niet handig is als ik 6 flesjes aan wil/moet houden. Als het eens lukt om haar bijvoorbeeld om 22:30 te voeden dan komt ze maar 1x in de nacht. En ook daarin is het ook bepalend hoelaat de dag weer begint (als zij om 4 uur komt dan begint de dag ook pas om 9uur, komt ze om 2 uur dan is het vaak 6 uur met als gevolg al het bovenstaande).

Moet ik laatste flesje ongeacht de tijd verhogen naar 150+5? Hebben jullie tips om toch de dag rond zelfde tijd te laten starten/eindigen. Mag zeker marge in zitten van bijvoorbeeld tussen 7-8uur en 22:30 en 23:30uur. Meestal zit het erin hoelaat ze in de nacht komt en hoelang het eerste slaapje na de 1e ochtend voeding duurt.

Ik ben ook nog zoekende wat ik kan doen met haar als ze wakker is, ze is een pittige dame die niet gauw tevreden is. In de box liggen met muziek mobiel vind ze niet lang leuk. Gedragen worden zowel lopend als zittend ook maar eventjes en bij ons wat tuttelen/"spelen" is ook al gauw niet meer leuk. Wandelen vind ze wel leuk maar goed dat is niet altijd mogelijk.
 
Voeden op verzoek. Kleinere flesjes vaker geven. Het zijn allemaal maar richtlijnen. Het geeft zoveel meer tevredenheid en rust als je je kindje volgt. Hier heb ik die eerste maanden altijd aangehouden dat ze na elk slaapje de fles kreeg. Op die leeftijd kreeg ze een stuk of 8 flessen.
 
Dat is het juist, ik vind zo lastig om haar te volgen. Want bij kleinere flesjes is totaal niet tevreden. En dan zou ik echt veel flesjes moeten geven want soms duurt een slaapje 45 minuten of uurtje. En soms 3-4 uur.
 
Hier gaf ik ook gewoon elke 3 uur een fles ongeveer en kwam ook elke dag op andere tijden uit. Vaak kregen ze wel 7 flessen, soms zelfs 8 per 24 uur. Dus dat was volgens 'de richtlijnen' teveel voeding, maar dat vond ik echt totaal niet belangrijk.
Ze hadden het blijkbaar gewoon nodig. Honger is honger en dan krijg je een fles. Ik probeerde er ook echt wel minimaal 2.5 uur tussen te laten.

Vaak kregen m'n dochters wel rond de 1 liter voeding per 24 uur, maar daar zijn ze prima groot op geworden. Overigens zijn de meningen daarover behoorlijk verdeeld, er wordt nu veel gezegd dat het helemaal geen kwaad kan om meet dan 1 liter per 24 uur te geven. Dus probeer het wat meer los te laten, dan krijgt ze maar wat meer! Boeiend of dat 5 of 6 of 7 flessen zijn per dag! ;)

Mn dochters zijn nu bijna 4 jaar en bijna 2 jaar, zijn hèlemaal niet te dik of te zwaar. Eten nu zelfs weinig voor hun leeftijd, hebben nooit meer gegeten dan 1 boterham voor ontbijt en 1 voor lunch, andere kinderen eten er gerust 3 weg... dus ze waren vooral verzot op de flessen en hadden die voeding echt nodig om te groeien. Zodra we meer op vast voedsel over gingen, aten ze stukken minder.
 
En ja, je kan natuurlijk altijd eens proberen of ze de laatste fles 30cc extra wil. Als het erin gaat, is het mooi meegenomen en slaapt ze misschien langer? Maar ik betwijfel of zo'n kleine baby al 150cc op kan..
 
Geen antwoord op je vraag, maar wel herkenning dat het enorm zoeken is en dat richtlijnen niet altijd helpend zijn. Je moet elkaar echt nog helemaal leren kennen? Het duurt ook even tot je kindje het leuk gaat vinden in een wippertje bijvoorbeeld, maar dat komt vanzelf! Mijn dochtertje had niet zo'n goede start, dus lastig te vergelijken, maar eigenlijk was ze rond 6 maanden pas echt meer aan het spelen in de box bijvoorbeeld.
 
Terug
Bovenaan