Hulp gevraagd,..

Hallo allemaal,

heb hulp nodig!!!
Tamar,.. mijn dochtertje van bijna 7 maanden geeft heel veel over.
dit is eigenlijk al vanaf het begin,.. de fles... Hier hadden we iets opgevonden.
Nutriton (johannesbroodpitmeel)

maar nu krijgt krijgt ze groente en fruit, en is er een fles tussen uit... en geeft ze weer veel over.

Het schema van haar is als volgt:

8.00 uur Bordje pap 180 water, 6 schepjes nutrilon, en 5-6 scheppen rijstebloem
12.00 uur fles 180 water, 6 schepjes nutrilon, en 2 schepjes nutriton (JBP)
ong 14.30 uur ongeveer 80-100 ml diksap, en een klein stukje koek.
16.00 uur potje fruit
18.15 uur potje groente
soms danoontje erna
20.15 uur laatste fles 180 water, 6 schepjes nutrilon, en 2 schepjes nutriton (JBP)

Is dit een beetje een goed schema??(geadviseerd door CB)

en... bij het groente hapje halverwege,.. gaat ze kokhalzen... en stoppen we.. maar dan komt er dus een hele golf terug..
En als we mazzel hebben houd ze het groente hapje binnen..
Maar dan.. als we de laatste fles geven,.. dan komt na 2 slokjes... alles weer naar buiten... de groentehap,.. soms nog een beetje fruit..

Ze groeit goed, dat is het probleem niet. Maar ik vraag me af of ze wel genoeg voedingsstoffen en vocht binnen krijgt.

Misschien kunnen jullie me helpen met een advies??

Alvast bedankt,

Groetjes
Jeannette, moeder van Tamar
 
Hoi,
Wat vervelend voor jullie! Als ik het lees denk ik eigenlijk gelijk heeft ze geen allergie voor het 1 of ander ? Voor gluten? ( coeliakie ? ) Ik roep maar wat hoor, misschien is dat allang onderzocht! Het is in ieder geval raar. Heeft het CB geen adviezen gegeven? Nou ja onder ons gezegd, ik vind niet dat je veel aan het CB hebt, ze laten het je allemaal maar zelf uitzoeken. ( en dan krijg je commentaar dat je het niet goed hebt gedaan).
Er bestaat een site voor glutenallergie, volgens mij is dat www.coeliakie.nl
Nou in ieder geval sterkte ermee, en hou ons op de hoogte.
Gr Jeanette ( mama van vera)
 
Hallo, daar ben ik weer.
Ik heb het even nagekeken, maar het is coeliakievereninging.nl.
Er staan als klachten vooral darmklachten ( diarree etc...) Maar overgeven staat er ook bij.
Ik weet het niet hoor, maar het komt toch wel geregeld voor.( in mijn omgeving hebben zijn ze er ook net bij een baby achter ) En ik zit net te denken, iemand van de zwangerschapsgym was al een tijdje met haar baby aan het tobben, na bezoek aan de huisarts kwam eruit dat deze jongen een koe-melkallergie had.
Succes
 
hoi ik heb er niet echt verstand van maar geef je

misschien het fruithapje en het groentehapje niet

een beetje te dicht op elkaar? mischien kun je dat

proberen om een beetje te veranderen. bijv.het fruithapje

s'ochtends te geven???    



            groetjes.

 
Hoi Jeanette,

Ik ken het probleem qua spugen. Emily heeft ook veel gespuugd, ze krijgt friso comfort (daar zit al JBM in). Nu merk ik dat als ze moe is ze ook nu meer gaat spugen. Zou dat kunnen bij jouw kindje? En misschien geef je te veel hapjes achter elkaar? Ik weet het niet hoor, misschien moet ze gewoon wennen aan de nieuwe hapjes. Wat ik wel had bij Emily is dat ze sinds dat ze warm eet ze geen laatse fles meer wil , ze krijgt nu 100 gram yoghurt. Ik zal voor de zekerheid ons voedings/slaapschema voor   je achter laten.

7 uur: fles 200 cc (geen pap lust ze niet)
9-11 slapen
11 uur: boterham met beleg en 1 broodkostje, daarna fles 100 cc
13 uur: fruit(zelf gemaakt)  en diksap
14-15:30 slapen
15;30 fles 200 cc
17 uur: thee met halve liga
18 uur: warme prak ong 175 gram (zelf gemaakt)
18:45 yoghurt 100 gram met beetje diksap erin
19:10 in bad, masseren en dan naar bed.

Ik hoop dat je er iets aan hebt en anders zou ik toch maar even contact opnemen met het CB. Ben zelf erg tevreden over het CB.
Gr Helen
 
Terug
Bovenaan