hulp in huis

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Even een vraag. Wat vinden jullie van een hulp in huis? Hebben jullie ook iemand die julie helpt in het huishouden of doe je het liever zelf? Ik heb lang getwijfeld, maar we hebben nu besloten een hulp te nemen voor een paar uur per week. Ik heb al iemand gevonden en zij begint na de zomervakantie. Ik werk gemiddeld 30 uur per week en het huishouden is altijd een blok aan mijn been. Op deze manier hou ik zelf meer tijd over voor justin en wordt mijn huis goed schoon (hoop ik!!). Wat vinden jullie ervan? Ben benieuwd naar jullie reacties.

groetjes mirjam

Ik vind het hartstikke goed dat je kiest voor een hulp in de huishouding. Zo heb je meer tijd voor je kleintje als je vrij bent en waarschijnlijk ben je ook nog een stuk vrolijker omdat je niet steeds het gevoel hebt dat je eigenlijk nog iets schoon moest maken. Of dat je op de tijd dat je schoonmaakt veel liever met je kleintje gespeeld had.
Eerst werkte ik fulltime en zocht ik een werkster, maar kon er helaas geen vinden. Het was echt een drama. Ik stond om 21:30 uur nog de badkamer te poetsen. Daar word je relatie ook niet echt beter op. Ik baalde er altijd enorm van. Nu werk ik parttime en doe ik gewoon iedere dag iets in het huishouden. En ik hou de was goed bij. Ik merk nu dat het echt veeeeeeeel beter gaat. Ik vind 30 uur werken best veel, dus ik denk dat je er echt goed aan doet om een werkster te nemen. Je zult er plezier van hebben!

Het is dat ik fulltime thuis ben en dus geen huishoudelijke hulp nodig heb, maar als ik zou werken zou ik zeker ook iemand nemen. Anders ben je na al een hoop uur werk ook thuis nog volledig aan de slag. Ik zou dat liever uitbesteden en dan wat meer tijd voor mijn kind hebben

groetjes Linda

Hallo,

mijn man en ik werken allebei 4 dagen. Vaak moeten we ook thuis nog wat doen of in het weekend. Dat is niet erg, maar dan blijft er weinig energie over voor het huishouden. WIj hebben een hele fijne hulp die eens in de twee weken komt en die doet echt zooooveeel. Ze verschoont ons bed, dweilt de vloer, strijkt nog wat was weg en uiteraard de keuken en badkamer. Ik weet niet wat ik zonder haar moet beginnen. De kleine dingen kun je wel tussendoor doen, maar echt het soppen, dat schoot erbij in.
Nu heb ik lekker tijd voor de kleine boef en heb ik 's avonds ook lekker nog tijd voormezelf.

Doen zou ik zeggen!
Je bent het waard!

hoi,
ook wij genieten van een hulp. Ze komt de ene week 2 uur en de andere week 4 uur en dat is echt een uitkomst!
Omdat we alletwee werken schieten sommige huishoudelijke dingen er bij in. Bovendien willen we liever tijd met Sarah of met zijn 2en doorbrengen dan 's avonds laat nog de wc of badkamer te moeten doen. Natuurlijk doe ik zelf nog wel dagelijks de kleine dingen maar ik kan je echt aanraden een hulp te nemen.

Succes Tamar

Hai,

Wij hebben al jaren een hulp ook al voordat we kids hadden. IDEAAL! Enne er blijft nog genoeg te doen over hoor. Strijken, wassen nog wel een keer of 2 stofzuigen enz enz. Het is gewoon fijn dat eens per week de badkamer wordt gedaan, alle vloeren worden gedweild enz. Bij ons komt ze 3 uur per week en das weg lekker. Ze stofzuigd het hele huis, dweilt de vloeren, neemt alles nat af, doet de badkamer, het aanrecht en als extraatje ook dingen als de koelkast, de oven en de keuken aan de binnenkant. Maargoed dat doet ze dan om en om want dat red ze niet allemaal in 3 uur. Als je het kan financieren zeker doen!

gr.Ing

hallo dames,

na 7 weken vak ben ik weer terug, zag dit topic en vroeg me af wat betalen jullie gemiddeld voor deze hulp in de huishouding per uur.

doei bianca

Hoi hoi,

Voordat Sven er was en wij beiden nog full time werkten, hebben we ook een hulp gehad. Maar daar waren wij niet zo blij mee. Ze heeft een keer de gaspitten open laten staan, de kraan gemold en ons nieuwe RVS gasfornuis met een schuurspons geboend......
Ook konden we als zij was geweest allerlei dingen niet meer terugvinden omdat ze er zelf maar een plekje voor zocht. Na een tijdje zijn we er dan ook maar mee gestopt. Wij betaalden haar toen  volgens mij 9 euro per uur.
Tot nu kunnen we het aardig voor elkaar krijgen om de boel schoon te houden dus zolang wij het niet nodig hebben, komt er geen hulp meer in huis!
Maar ik kan me voorstellen dat het ook rust kan brengen hoor dus als jij het fijn vindt moet je het zeker doen. Wij hebben er helaas gewoon geen goede ervaring mee.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Terug
Bovenaan