Hulp nodig avonden 7 weke

Hoi! Onze kleine is 7 weken oud en wil savonds, tussen 18 uur en 00 uur niet slapen. Ze krijgt voeding om 18, 21 en 00 uur en tussen die voedingen slaapt ze mss maximaal 30 minuten tot een uurtje. Heeft iemand hier ervaring mee hoe we ervoor kunnen zorgen dat ze iig na haar flesje van 18 uur (na haar wakkertijd) kan blijven slapen tot het flesje van 21 uur? En dan tot 00 uur? Of kan iemand tegen mij zeggen dat dit vanzelf goed komt ?? Na een hele dag al in de weer zijn met haar overdag slaapjes (die ook vaak lastig zijn) zou het fijn zijn als ze savonds wat beter gaan!

Gr
Jolien

Hooi, 
Mijn ervaring is dat kleinste die eerste maanden vaak onrustig zijn in de begin avond. Mijn beide kinderen vielen rond die tijd tussen 2100 en 2200 in slaap. Dit schuift vanzelf op naar 1900 uur ongeveer. 
Ik weet dat ik bij de eerste er helemaal zat van was rond 6 weken en graag weer een avond alleen wilde zijn. Zat tenslotte de hele dag met haar tenzij ik sliep. Voor ik het wist, sliep ze vanaf 1900 uur. 
Onze zoon nu ( 12 weken morgen) doet sinds een week of 3/4 dat hij tussen 1900/2000 slaapt. Ik heb me er tot die tijd aan over gegeven. Ben beneden op de bank gaan zitten met hem en hij viel dan vanzelf in slaap en dan bracht ik hem naar boven. 
Het komt echt vanzelf goed!! 

Komt goed, maar babies van deze leeftijd hebben nog geen goed dag/nacht ritme. Was bij mijn dochtertje de eerste maanden ook feest, vaak tot half 4 's nachts. Komt vanzelf goed! 

Komt inderdaad vanzelf goed! Onze zoon sliep vanaf de geboorte eigenlijk nooit voor 12/1 uur. En dat idd de hele avond wakker of even een power nap. Nu is hij 10 weken en sinds deze week slaapt hij heel soms ineens 'al' om 21/22 uur. Schuift dus langzaam vanzelf op. Onze dochter was hetzelfde. Dus geen zorgen, komt goed. 

Komt vanzelf allemaal goed

probeer een beetje rust en regelmaat te houden, een schema aan te houden en dat ook je kindje weet wanneer die gaat slapen

[quote quote=10583873]Komt vanzelf allemaal goed probeer een beetje rust en regelmaat te houden, een schema aan te houden en dat ook je kindje weet wanneer die gaat slapen[/quote]
Ja hoe het nu gaat is, om half 6 schone luier, pyjama aan en even schoonmaken met een washandje. We doen haar 2 keer per week in bad. Dan voeden, even rechtop houden en dan inbakeren, liedje zingen en in bed. Dat is dan meestal rond 19 uur en dan slaapt zs rond 19:30. Tot 20, en dan loop ik rondjes met haar in de draagzak en krijgt ze om 21 uur weer schone luier en voeding (en dna weer inbakeren, liedje zingen) En dan lukt het ons meestal om haar rond 23 uur even een uurtje te laten slapen tot de 00 schone luier en voeding waarna ze als een blok in slaap valt (halleluja).
Goed om te horen dat de 00 uur langzaam richting de 21 en dan 19 gaat! 

Terug
Bovenaan