Hulp nodig bij in slaap vallen in eigen bedje

Wie weet er raad. Zoonlief van vier maanden slaapt op zich goed. Na de voeding van 00.00 en 8.00 kunnen we hem in zn bedje leggen en dan slaapt hij zelf in tot ongeveer 12.00. na de voeding van 20.00 dan enorm huilerig en moe maar wil dan niet in zn bedje slapen, alleen op de borst. Op aanraden van cb haal ik hem nu om 10.00 eruit en probeer ik hem om 13.00/14.00 erin te leggen. Valt vaal in slaap tijdens de voeding of vertoont ernstige slaaptekenen voor ik hem in bedje leg. Zodra hij erin ligt is hij 5 min stil en dan begint het gehuil. Ik loop na 2 minuten naar hem toe en wrijf hem over zn buikje en sshhs hem. Als hij weer stil is loop ik weg. Dit probeer ik te doen tot hij slaapt maar meestal is hij dan klaarwakker tot de volgende voeding. Valt dan vaak al na 10 min in slaap (ipv 30/40 min) maar als ik hem in bedje leg begint het van voor af aan. Heeft er iemand tips?

Owja, als hij wakker is lees ik hem een verhaaltje voor en zet ik een muziekje aan als ik wegga. Ook heb ik al gekeken hoe het gaat als ik hem van te voren masseer. 
Soms, zoals nu, als ik het echt niet trek en hij niet stopt met huilen. Haal ik hem er na 1,5 uur ofzo uit en leg ik hem op mijn borst. Dan slaapt hij binnen een paar minuten. Soms als ik hem dan in zn bedje leg slaapt hij door. 

Ik denk dat je zoon te moe is om in slaap te vallen. Je zou hem eerder in bed kunnen leggen voordat hij te moe word. Dat was bij ons het probleem, mijn zoon was te moe om normaal in slaap te vallen, ik heb zijn wakkere tijd verkort en nu valt hij makkelijk in slaap. 

Voor zo ver ik weet kan zo'n jonge baby maar 75 tot 90 minuten achter elkaar wakker zijn, daarna worden ze te moe. Dat was hier ook het probleem op die leeftijd. Ze kunnen echt heel kort wakker zijn eigenlijk! Hopelijk blijkt dat het te zijn voor jullie ;). Zou makkelijk zijn.

En inderdaad altijd hetzelfde ritueeltje, maar dat doe je al :)

Wat is het ritme nu? 8 uur naar bed tot 12 of om 8 uur wakker en dan eerst eten en spelen en dan om half 10 naar bed tot 12? Dan zou hij ongeveer om half 1 dus weer moeten slapen. En dan zo door, elke keer na 90 minuten moet hij weer slapen.

Het CB gaf hier ook zo'n stom advies om langer op te houden. Nou mooi niet dat dat werkte.
Succes!

Niet willen slapen is zo lastig. Het is al gezegd, maar als mijn zoontje te lang wakker is wil hij ook niet meer in slaap komen. Onze zoon is nu 5 maanden oud en hij is steeds max. anderhalf uur wakker. Soms geeft hij zelf goed aan dat hij moe is (oogjes wrijven, rode wangen, gapen), soms niet, maar dan leg ik hem toch na anderhalf uur op bed. De slaapjes zijn dan wel ook wat korter overdag!

Heb je vaste tijden met de voedingen? Wellicht helpt onderstaand schema jullie, dit werkt bij ons heel goed.

07.00 fles
7.30 wippertje (uitbuiken)
08.30 uur naar bed slapen 
11.00 uur fles
11.30 wippertje
12.30 uur naar bed
15.00 fles
15.30 uur wippertje
16.30 naar bed
En dan is het schema beetje zoek maar meestal 
17.15 groente
17.30 naar bed
19.00 fles
20.00 uur naar bed.....lange nacht
07.00 uur fles 

Het is al vaker gezegt maar dit is precies get gedrag van mijn zoontje (drie maanden) als hij te moe is om te slapen. Als ie aangeeft moe te zijn dan wieg ik hem meestal beetje half in slaap en breng hem dan naar bed.

Succes!

Mijn dochter van 3 maanden had dat ook gaapte en haar ogen gingen dicht ik legde haar in bed en wakker werd ze nu heb ik een inbaker slaapzak gekocht omdat ze haar handen in haar gezicht bleef wrijven en het hielp hier ze huilden eventjes maar viel dan snel weer in slaap misschien een idee om te proberen als het nog niet gelukt is?

Terug
Bovenaan