hulp nodig flesvoedingschema

hi

ik geef vanaf de geboorte van mijn dochter flesvoeding op verzoek en dat gaat in principe wel goed. Ze komt tussen de 3-4 uren. Ik vroeg mij af wanneer je een schema met vaste tijden kan instellen. Mijn dochter is nu 9 dagen oud.

Anjuli
 
Hoi
Wij hebben vanaf het begin een 'vast' schema vast gehouden, met een half uur voor of na de 'tijd' speling. Tim is nu een half jaar en we hebben nog steeds een vast schema, waar hij het erg goed op doet.
Sterkte!
 
nou we hebben geprobeerd om een strak schema van om de 4 uren te hanteren, maar het is niet gelukt. Overdag komt ze wel om de 4 uren, maar in de avond komt ze om de 3-3,5 uren. Dus heb ik maar besloten om een schema op te stellen met variabele tijden van tussen de 3-4 uren. Ik denk bij mezelf; in de toekomst komt er wel een schema van 4 uren en dat ze in de nacht zal doorslapen.


Anjuli
 
Hoi hoi,

Wij zijn pas begonnen met een vast schema met 3 maanden. Ik merkte dat hij er toen pas aantoe was.

Groetjes,

Miriam
 
Hoi,

Ook bij ons duurde het een poosje voor ze aan een vast schema zat. Volgens het cb moest ik haar maar laten huilen als ze een uurtje eerder kwam, maar dat heb ik niet gedaan. Wel proberen te rekken met speentje, maar als ze echt honger had, dan gaf ik een fles. Mijn dochter zat ook rond de 3 maanden aan een vast schema. Het ene kind heeft behoefte aan een strak schema, het andere kind niet. Doe wat je intuitie ingeeft en kijk naar je dochter!!

Succes!!
 
Wij hebben ook meteen flesvoeding gegeven en geen borstvoeding. De eerste maand was bij ons ook totaal geen schema te vinden. Kraamhulp zei: ook bij flesvoeding mag je voeden op verzoek, maaaarrrrr: eerste paar weken max 90cc per fles en overall max 1 liter per dag. Soms dronk ze maar 30cc, later op de dag weer een hele fles.
Toen ze 2 maanden was kreeg ze 5 a 6x 125cc. Niet lang daarna kreeg ze 5x 150cc en kwam ze op het volgende schema: 07.00u - 11.00u - 15.00u - 19.00u - 23.00u. De fles van 19.00u wil soms wel es een uurtje eerder gegeven worden.
Ze is nu bijna 4 maanden en we gaan over niet al te lange tijd de avondfles van 23.00u schrappen omdat we haar dan uit een diepe slaap moeten halen. Ben benieuwd hoe lang ze het volhoud vanaf de fles van rond 19.00u.
 
Wij hebben ook meteen flesvoeding gegeven en geen borstvoeding. De eerste maand was bij ons ook totaal geen schema te vinden. Kraamhulp zei: ook bij flesvoeding mag je voeden op verzoek, maaaarrrrr: eerste paar weken max 90cc per fles en overall max 1 liter per dag. Soms dronk ze maar 30cc, later op de dag weer een hele fles.
Toen ze 2 maanden was kreeg ze 5 a 6x 125cc. Niet lang daarna kreeg ze 5x 150cc en kwam ze op het volgende schema: 07.00u - 11.00u - 15.00u - 19.00u - 23.00u. De fles van 19.00u wil soms wel es een uurtje eerder gegeven worden.
Ze is nu bijna 4 maanden en we gaan over niet al te lange tijd de avondfles van 23.00u schrappen omdat we haar dan uit een diepe slaap moeten halen. Ben benieuwd hoe lang ze het volhoud vanaf de fles van rond 19.00u.
 
Terug
Bovenaan