Hulp nodig! Zwanger van een twee eiige tweeling, waarvan 1 leeg vruchtzakje

Hallo dames,

Ik heb jullie nodige ervaringen hard nodig!
24 augustus heb ik na 12 weken een miskraam gehad van ons 1e kindje. Dit was een enorme klap, omdat we dachten dat we de 12 weken eindelijk achter de rug hadden!

Met één cyclus tussendoor blijk ik nu weer zwanger! Op de 1e echo zag het er allemaal goed uit en hoefde we ons geen zorgen te maken. Nou gingen we woensdag weer voor een echo en bleek dat er 2 vruchtzakjes zitten! Alleen de ene vruchtzak is nu 19 mm met daarin een klein vruchtje van 2,8 mm. (Dat hartje klopt ook al) De andere vruchtzak is 6,8 mm en hier is nog niks in te zien. Erg verwarrend allemaal. Volgens mijn gyneacoloog kon dit 2 dingen betekenen:
- een vruchtzakje wat qua grootte langzamerhand afneemt en verdwijnt (een eventuele kleine bloeding kan dan komen)
- of een 2e eicel die later is bevrucht en die volgende week wel te zien is.

Als ik zelf logisch beredeneer (ook al ben ik geen arts) lijkt het mij dat dat 2e vruchtzakje dan al op de echo van vorige week te zien moest zijn. Want het andere vruchtzakje van 19 mm was vorige week 9,6 mm.

Aanstaande donderdag heb ik weer een afspraak en ik weet onderhand niet meer wat ik moet denken of geloven. Afwachten is het beste, maar ik zou hier graag wat meer over willen lezen aangezien er op internet vrij weinig te vinden is over latere bevruchtingen omdat dit sporadisch gebeurt.

Help!
 
Op de piek van het lh-hormoon heb je je eisprong. Dus de twee eitjes zijn wel op hetzelfde moment gesprongen. Wel kan de tijdstip van bevruchting verschillen. Zo kan er wel 2 dagen tussen zitten.

Daarnaast komt het vaak voor dat een eitje na bevruchting even een weekje niks doet. Dat is niet erg en hierdoor zijn veel vrouwen ineens korter zwanger bij de echo! Dit zou zomaar bij jouw vruchtje het geval kunnen zijn!

Dus als je tweede eitje later is bevrucht en een weekje stil lag, dan is het verschil zo ruim een week.

Het is dus heel goed mogelijk dat je de volgende week wel een hartje ziet kloppen.

Laat het dus allemaal nog even open! Pas na de volgende echo weet je meer! Maar blijf positief denken!

xx
 
hallo luyu
ik had dat ook met mijn 1ste echo
bij de 2de was hij niet gegrooit
jamer maar het is bij mijn toch maar 1
die echo was ik 9wk
maar voor controle krijg ik er met 10wk en 4d
weer een maar bij mijn is de kans wel nog heel klein dat het is gaan groeien
heel veel susses
en je kan allen afwachten
groetjes x
 
ten eerste gefeliciteerd, want je bent zwanger!
dat het nog niet duidelijk is of je 1 of 2 kindjes moet verwachten is de vraag.
bij jou is het wel een heel speciaal en ingewikkeld verhaal en hopelijk weet je donderdag meer.
het is moeilijk om je advies te geven want ik denk dat er maar weinig vrouwen zijn die in precies dezelfde situatie hebben gezeten.
veel succes ermee.
 
O dat is wel spannend zeg! Ik kan je er verder niks over vertellen, maar ik wou je toch even feliciteren, het lijkt er op dat je in elk geval één kindje krijgt! En dan misscihen wel twee... Spannend hoor!
Laat je even weten hoe het gaat morgen?
 
Terug
Bovenaan