Hulp over voeding

Hoi meiden,

Ik zit even met de voeding van onze dochter.
over een paar dagen wordt ze alweer 4 maanden.

vanaf 3 maanden zijn wij gestart met een fruithapje wat ze onwijs lekker vind, maak ze allemaal vers klaar. Maar nu heeft ze nog om de 3 uur flesvoeding 120 cc. nu heb ik het idee dat ze meer wil.

van het weekend een ochtend fles van 180 gegeven en die had ze op en gisteravond voor het eerst 200 cc met rijstebloem en daar had ze ook 180 cc van op. ze weegt nu ongeveer 5 kilo.

ik vraag me af wat ze echt nodig heeft en wat jullie je kindje geven met 4 maanden qua fles voeding.
ze krijgt nu smorgens fruit zo rond half 9 maar we willen met 4 maanden ook beginnen met liga, groente.

haar schema is nu:
7.00 120 cc fles voeding
8.30 fruithapje
10.00 fles 165 cc
13.00 fles 120 cc
16:00 fles 120 cc
19:00 fles 120 cc
22:00 fles 180 cc

dit is haar schema maar ze komt ook vaak al eerder om de 2,5 uur.

we zouden graag wat tips horen aangezien het cb erg moeilijk doet over voeding verhogen of fruithap geven.

Larissa
 
Mijn dochter is 2,5 maand, 5,5 kg en krijgt 4/5 x 180 aangeboden soms laat ze wat staan, maar meestal gaat het op. Ik vind het ook lastig bij cb zeiden ze tegen mij dat 180 de max was voor de komende maanden terwijl ik ook veel mensen lees die een flesje van 210 doen. Fruit aapjes zal ik dan maar helemaal niet over beginnen. Kunnen ze serieus met 4 maanden al een liga? Of doe je die dan in de blender?
 
Trouwens ik zou als ik jou was proberen alle flesjes 180 aanbieden, dan komt ze wat minder gauw en kan er ook 1 of 2 flesjes vanaf. Dan kom je bijv op: 07.00, 11.00, 15.00, 19.00 en dan kun je evt nog en nacht/avond fles aanbieden als ze komt maar misschien slaapt ze ook wel door!? Is mij 1x gelukt!
En je hebt natuurlijk het fruithapje nog dat zou ik dan geven als ze een keer eerder komt. Zomaar wat ideetjes, succes!
 
Dank je wel voor de tip.
Liga mogen ze vanaf 4 maanden, alleen denk ik niet dat mijn dochter hem vast houd dus kunnen we nog even mee wachten. klopt cb zegt ook tegen ons 165 max en fruithap niet doen ook nog geen groente aanbieden en liefst pas met 8 maanden aan een korst van brood beginnen terwijl ik op kinderdagverblijven werk en nu nog steeds en ouders geven daar met ons als leidster vanaf 6 maanden.
 
Ik zou ook inderdaad de flessen proberen te verhogen, zodat je meer richting 4 of 5 flessen per dag gaat. Als je kindje goed gewend is aan iedere dag fruit en groente, kun je proberen om 1 fles per dag te laten vervallen, dus van 5 naar 4.

Pim is nu net 4 maanden en krijgt 5 flessen van 180 cc, die hij soms wel soms niet opdrinkt. Verder ga ik morgen starten met zijn eerste fruithapje. Daarna probeer ik er 1 fles vanaf te halen, zodat we op 4 flessen van 180 cc uitkomen.

Verder is het goed om naar de behoefte van je kindje te kijken. Het kan zijn dat je een hongerig kindje hebt, maar daar is speciale voeding voor, ik weet niet of je die al gebruikt?
 
Wij hebben de meest hongerige baby van allemaal. Lauren heeft 4 flessen van 250 ml! (8 schepjes voeding). CB heeft mij dit geadviseerd. Dus verhogen kan gerust, moet wel zeggen dat LAuren nu meer dan 7 kilo weegt. Voeding voor hongerige baby's hebben wij wel even gehad, maar de ontlasting liep bij Lauren daarp vast.Kan je proberen of dat bij jullie werkt.
Ik zou zeggen, idd inhoud fles verhogen, je zult zien dat ze er dan vanzelf meer tijd tussen de voedingen laat zitten, kan soms wel een paar daagjes duren.
 
we hebben om de 4 uur geprobeerd met 180 dat red ze niet, de 4 uur wel maar de 180 flessen neit ze drinkt wel 165 weg dus we houden het nu op 5 flessen van 165 en fruit en as dat een week goed gaat dan proberen we groente aan te bieden al is het maar 2 hapjes, dank jullie wel voor de tip.
kreeg van mijn werk kinderopvang ook een voedingsschema van 2 maanden tot 1 jaar erg handig
 
Terug
Bovenaan