hulpkreet weigeren borst

Ik heb dringend advies nodig. Mijn zoontje is 5 maanden en ik geef al die tijd al borstvoeding. Toen hij 3 maanden oud was kwamen er twee ondertandjes door. In het begin beet hij me wel eens, maar na een paar opvoedkundige woorden en daden was het over. Nu heeft hij vorige week oorontsteking gehad en nu wil hij eigenlijk helemaal niet meer zo drinken. Niet meer aan de borst maar ook niet uit een flesje. Ik weet het echt niet meer, als ik hem de borst aanbied gaat hij echt enorm hard bijten (en huilen), zeer pijnlijk kan ik je zeggen. Ik heb het de afgelopen dagen dus maar geprobeerd met flesjes afgekolfde melk te voeden, maar hij drinkt echt veel minder dan normaal. Normaal drinkt hij een flesje met zo'n 230 cc in 15 minuten leeg en nu mogen we blij zijn als hij in een uur een flesjes van 180/200 cc op heeft. Hij bijt ook steeds in de speen. Ik zie ook nog niet echt andere tandjes door komen. Nu wilde hij vanmorgen weer helemaal niet drinken, hij bleef maar bijten. Ik ben net zo lang doorgegaan en toen dronk hij wel wat aan de borst. 's Middags voor het slapen gaan ging het ook weer goed. Ik hoop maar dat het zo door gaat zetten. Weet iemand wat er aan de hand is?? Ik word er moedeloos van,ik wil graag doorgaan tot hij 1 jaar is, maar als het zo doorgaat, gaat dat niet lukken.

Ik hoor graag jullie reacties/tips.

Renata
 
Hoi Renata,

Bij oorontsteking kan het slikken pijn doen. Logisch dat hij dan huilt en niet graag drinkt. Het gaat over, heus, maar zet je voedingsschema aan de kant, want daar zal hij zich toch niet aan houden.

Vraag je huisarts of je hem paracetamol mag geven, en laat je borsten niet kapotbijten, daar heb je niets aan.

Succes,
Michelle.
 
Hoi Renata,

wat sneu dat je zoontje zo'n last heeft zeg.
Het slikken zal hem heel erg zeer doen. Je zou bij de apotheek de oordruppels Lidocaïne kunnen halen, en hem een tijdje voor de voeding zo'n druppeltje ervan in het oor druppelen. Dit werkt verdovend, en is niet schadelijk.
Mijn schoonzus heeft het altijd gebruikt bij haar kinderen die erg frequent oorontsteking hebben.

Heel veel suc6, en ik hoop dat jullie weer veel plezier aan het voeden gaan krijgen.

Miranda
 
Hai Michelle,

Ik heb niet het idee dat hij nog last heeft van die oorontsteking, dat is ook al 1,5 week geleden, volgens mij is dat het niet. Ik heb hem vanmiddag weer laten drinken uit de borst en dat ging ook weer even goed, maar hij drinkt veel minder/korter dan normaal en hij is ook snel afgeleid. Hij drinkt 1 borst leeg en dat is het dan. Normaal drinkt hij allelbei mijn borsten bijna leeg. Ik heb heb hem na een uurtje na de borst nog een flesje gegeven en dat heeft hij helemaal opgedronken. Ik word eerlijk gezegd steeds meer moedeloos. Ik zou het zou jammer vinden om te stoppen met borstvoeding, maar als hij me zo enorm gaat bijten houd ik het natuurijk niet vol en nog 5 maanden afkolven kan denk ik niet. Nou ja misschien komt het vanzelf goed. Ik heb trouwens niet echt een voedingsschema, ik voed op verzoek. Ik geef als hij het wil. eerder hoef ik het niet te doen, want dan wil hij al helemaal niet drinken.

Je schrijft laat hem je borsten niet kapot bijten, dat doe ik ook niet, maar ik heb het idee als ik hem flesje blijf geven, dat hij de borst dan straks helemaal niet meer wil.

Je ziet wel dat ik een tikkeltje moedeloos wordt he. Ik hoop echt dat een van jullie me kan helpen.

Groetjes Renata
 
Mijn zoontje is ook 5 maanden. Ik las dat jouw zoontje 230cc dronk. Is dit de normale hoeveelheid??? Want als dat zo is, dan ben ik mijn zoontje aan het ondervoeden geloof ik!
Hij drinkt zo'n 160cc. Of hoeveel voedingen per dag kreeg jouw zoontje? Die van mij zit op 6 en krijgt nog volledige BV. Hij is bijna 7kg.

Sterkte met jouw probleem. Ik hoop dat iemand je kan helpen!
 
Mijn zoontje is gewoon een grote boy! En hij drinkt ook meer dan gemiddeld. Mijn zoontje is ruim 8 kilo, ik denk bijna 8,5 en 70 cm lang. Dus hij heeft ook meer nodig, denk ik. Volgens mij zou hij ongeveer 200 cc "moeten"drinken. Er is een formule voor, maar die weet ik zo 1,2,3 even niet. kijk anders even over www.vbn.borstvoeding.nl, daar hebben wel een formule.

Maar als hij goed groeit is dat geen probleem volgens mij hoor en elk kind is toch weer anders.

Renata
 
Mijn zoontje ging toen hij 4,5 maanden was ineens minder drinken na een verkoudheid. Wij dachten toen ook dat het daardoor kwam maar hij bleef maar "emmeren". Ik heb toen de jeugdgezondheidslijn gebeld en daar zei iemand dat dat vaker voorkomt dat ze zo rond de 4 a 5 maanden een periode kunnen hebben dat ze niet goed drinken, niet aan blijven dringen zeiden ze, niet langer dan een half uur proberen en geen zorgen het gaat weer over. Inderdaad hij is nu 6 maanden en drinkt alweer een week of 3-4 normaal. Hij krijgt 4 voedingen van 220 cc, 1 fruithap en een half potje groenten. Sterkte!
 
Lieve allemaal,

bedankt voor jullie reacties. Niels drinkt nu weer gewoon aan de borst, bijna zoals vanouds. Het heeft even wat moeite gekost, maar het is gelukt. Hij drinkt op het kinderdagverblijf nog steeds wat minder, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het weer goed komt. Bedankt voor al jullie reacties. Leuk om te merken dat dit forum goed bezocht wordt en dat er ook daadwerkelijk met je mee gedacht wordt.

Groetjes en misschien tot schrijfs

renata
 
Terug
Bovenaan