HulpPiet herkend.

Hallo allemaal,

ik weet niet of dit onderwerp hier thuishoort,maar in zekere mate heeft het toch met ontwikkeling te maken.
Mijn zoontje van 2.5 is nogal vroegwijs. Hij heeft alles razend snel door en zoekt alles wat íe weten wil tot de bodem uit. zo ook het fenomeen Zwarte Piet.
Bij ons in de stad was afgelopen zaterdag de intocht van Sinterklaas.Een van de Pieten is ook een leider op het kdv waar m'n zoontje zit en al snel sloeg de twijfel bij zoonlief toe.Deze Piet is 's avonds ook nog bij ons thuis geweest en toen was het zo klaar als een klontje. Piet werd genegeerd, want hij kwam immers wel vaker langs.Even later zei zoon ook nog glashard :Melvin was Zwarte Piet! Ook zondag morgen weer een stunt. op de vraag wie-o-wie z'n schoentje toch zo rijk gevuld kon hebben, kregen we het antwoord MAMA, niet Sintklaas, kanne niet.
Wat moet ik hiermee. Om nu al te vertellen dat alles een toneelspelletje is lijkt me niet goed maar lang volhouden dat Sinterklaas echt is gaat ook niet, hij blijft al dagen bij z'n standpunt dat Sinterklaas niet kan. Wil ook niet dat hij deze gevoelige info met andere kindjes gaat delen.
 
pfff moeilijk..... Misschien dat verhaal voor kindjes met oudere broertjes of zusjes die een surprise maken.

Sinterklaas helpen omdat de Sint het anders zo ontzettend druk heeft....... En dan vertellen dat het jullie geheimpje is. Lekker geheimzinnig erbij doen.....


 
Ja dat is wel lastig idd, ik denk dat ik het ook op de hulp sint zou houden. Zo weet hij wel dat de 'echte'Sint niet bij hem is geweest maar hoef je het nog niet helemaal te verklappen.Maar hij is wel erg slim hoor!!
 
Ik zou er niet te veel aandacht aan schenken. Zo min mogelijk mee bezig zijn. Ik zou iets zeggen als echt waar? Niet meer vragen wie zijn schoen vult, gewoon schoen laten zetten en hem er het zijne van laten denken. Op pakjesavond iets zeggen als kijk cadeautjes, niet benoemen door wie ze gegeven worden. Grote kans dat hij volgend jaar veel meer in fantasiespel mee kan gaan.
Hij kan ook makkelijk tegen andere 2 jarigen zeggen Sinterklaas kanne niet, dat snappen die naar alle waarschijnlijk toch niet.
Mijn nichtje kon op 2 jarig leeftijd exact benoemen van wie ze wat gekregen had, gezien het type cadeau, het jaar daarna zat ze volop in het Sinterklaasverhaal.
 
Terug
Bovenaan