Humaan pappiloma Virus?????

A

Anoniem

Guest
Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd of mensen dit hebben of hebben gehad???

en hoe jullie dit ervaren allemaal???

ik loop er zelf ook mee rond en vind het fijn om hierover te praten met andere

Groetjes Mariette

hoi

eingelijk nog nooit van gehoord

heeft het ook een nederlandse benaming

en wat is  het eingelijk

groetjes

Het Human Papillomavirus, ook wel HPV genoemd, is een onderdeel van het genus Papovaviridae. Papilomavirussen kunnen abnormale celgroei van huid en slijmvliezen teweeg brengen. HPV infectie kan ook de kans op het ontwikkelen van sommige vormen van kanker, zoals baarmoederhalskanker, verhogen.Er zijn momenteel meer dan 100 verschillende typen HPV bekend, de meeste zeldzaam en ongevaarlijk. Sommige zijn verantwoordelijk voor de wratten op handen en voeten. Ongeveer 30 typen worden gezien als SOA, sommige veroorzaken genitale wratten (6 en 11) en weer andere veroorzaken cervicale dysplasie of andere genitale tumoren (16 en 18).
ongeveer 80% van alle mensen is besmet of is ooit besmet geweest met genitale wratten. De meeste mensen hebben er geen last van en merken het ook niet, maar besmetten nog wel andere mensen. De HPV’s worden over het algemeen ingedeeld in 2 soorten de lage- en hoge risicogroep, de hoge risicogroep is verantwoordelijk voor verschillende vormen van kanker. Elk jaar overlijden er een kwart miljoen vrouwen aan baarmoederhalskanker, waarvan ruim 200 in Nederland.

Je Kan het ook   op google vinden wordt het allemaal goed beschreven

wat vervelend voor je

maar als je het niet erg vind hou ik me daar niet zo mee bezig nu ik gezond ben

ik hoop voor je dat er mensen zij die reageren
succes ermee

Mariette,
Welk type HPV heb je? Is dat vastgesteld via een extra 'uitstrijkje' bij je huisarts? (en dus getest op een moleculair diagnostisch lab in je eigen regio).
Er zijn vele typen HPV maar er zijn een paar typen die een verhoogde kans op  baarmoederhalskanker geven; meestal klaart je lichaam dit zelf wel en is na verloop  van tijd dit virus uit je lijf en heeft je eigen weerstand dit opgelost.
Dus over het algemeen is er geen enkele reden tot alarm, maar is het wel goed om na verloop van tijd nog eens op dit virus te worden getest.

Als je kijkt bij het Topic ik zal me even voorstellen kan je lezen hoe ik het ervaren heb het is dus uitgesloten dat ik het heb en moet ieder half jaar terug komen voor controle ze hebben het er in Jan uitgeknipt en is nu voorlopig niks meer aan de hand......
over half jaar terug voor controle

Maar mijn vraag was of er nog meerdere mensen zulke uitslagen hadden of ervaringe mee hebben!!! mijn collega heeft er 4 jr voor bij de GYN gelopen en is nu eindelijk zwanger!!!

Terug
Bovenaan