Humeurig kind 1 jaar

Ik had altijd het makkelijkste kindje, hij huilde nooit alleen als hij honger had of moe was. Sinds 11,5 maand was bij heeeel humeurig, hangerig en huilerig. Ik dacht een sprongetje maar nu bijna 2 maanden verder is het nog niet veranderd. Hij speelt veel met de bal en als de bal onder de tafel komt waar hij niet bij kan schreeuwt hij alles bij elkaar. En dit is echt met heel veel dingen zo dus het gaat de hele dag zo door en ik durf hem bijna nergens meer mee naartoe te nemen. Hij kruipt heel snel op handen en voetjes en de eerste stapjes zitten er wel aan te komen. Hoe lief hij ook is ik heb sinds die 11,5 maand een ander kindje, iemand hier ervaring mee? En gaat dit over als ze misschien kunnen lopen? Ik herken mijn eigen kind soms niet meer. Het is wel de ene dag erger als de andere dag.
 
Niet precies op die leeftijd gehad, maar klinkt erg als frustratie door het eigen onvermogen.

En sommige sprongen duren ook echt lang.

Dus ik geloof zeker dat dit weer overgaat. Voorlopig hem veel knuffelen, en proberen deze situaties te voorkomen. Door bijvoorbeeld voorlopig een stoel bij de tafel aan de kant te houden zodat hij het wel zelf kan?

Sterkte!
 
Zelf dingen nog niet kunnen leidt echt tot frustratie. Komt vanzelf. En een humeurig kleintje is niet leuk, maar ze hebben wel motivatie om zich verder te ontwikkelen (mijn dochter was altijd erg tevreden met een stapel boekjes om haar heen, en mijn zoontje juist gefrustreerd dat hij alles wilde maar niet kon. Hij is motorisch echt een stuk sterker dan zijn zus).
 
Terug
Bovenaan