humm, buik en vraag

Hallo dames,

na 1 week vakantie (met een cli"ent 1 op 1 op vakantie geweest) nu heerlijk uitgerust vandaag weer gewerkt.

Vorige week maandag (was ik op vakantie) had ik ergveel draden. (mogelijke eisprong)
Dit was dag 21 van cyclus. Daarvoor wel om de dag geklust. Op woensdag ging ik zwemmen en toen voelde ik buikpijn als ik op mijn buik zwom. Daarna ook nog wat buikpijn.... pijn zat navelhoogte en lager.

V.a. zaterdag weer om de dag kunnen klussen. Vanavond ging ik weer zwemmen en ik had dezelfde klachten. Zou dit iets kunnen zijn???

Ik ben deze cyclus echt helemaal er vanafa gestapt dat ik zwanger kan zijn, want met PCO is de kans zo klein. ;) Dus dit is vanaovond de eerste keer dat ik wel het idee heb van ' het zou mogelijk kunnen zijn' .

Nu ga ik vanaf volgende week woensdag (ben ik op vakantie) provera slikken. Ik wil daarvoor zelf nog wel een test doen. Anders haal je misschien een zwangerschap weg.... Maar als je dan in de clomidbehandeling zit.
Test je dan zelf? Of door alle echo's is het voor de gyn duidelijk en zal zij dat ook zeggen... want dan hoef je neem ik aan rond dag 21 geen provera te gaan slikken.... Hoe gaat dat in zijn werk?

Ik twijfel namelijk of ik dan een set van 1 of 2 KV testen zal halen.

Sorry voor mijn vragen.

Ik ga nu heel snel slapen, want om 5.50 uur gaat mijn wekker weer,. DAn even werken voor 2 uur en dan ga ik nog lekker slapen voor 2 uurtjes. :)

Ik zou sowieso nog testen voor je de provera gaat slikken. Ondanks je pcos kun je wel spontaan zwanger worden. De kans is klein, ongeveer 4 kansen per jaar, maar hij is er wel. De provera is voor 12 dagen ? En dan nog een week voordat je ongesteld wordt. Als ik goed tel kom je op die woensdag op dag 30 uit. Je laatste cyclus was ook rond de 50 dagen als ik het me goed herinner? Dan zou ik de provera helemaal laten staan, je cyclus wordt er dan toch niet korter op. Als ie al werkt. Bij mij werkte het helemaal niet. Maar dat is mijn ervaring.

Ow ja, je krijgt alleen echo's om de eicelgroei in de gaten te houden. Daarna moet je helaas gewoon 2 weken op het wachtbankje en zelf testen na 15 dagen.

Hey Supertje,
dank voor je bericht.

Jij schetst nog meer mogelijkheden dan de gyn bij het laatste gesprek. :)
Provera is 10 dagen. Direct daarna zou de menstruatie moeten beginnen zoals de gyn dat zij. Zij zei dat er dan misschien 2 dagen kunnen zitten, maar niet meer dan dat.
De laatste keer inderdaad rond 50 dagen.
Ik wil het in ieder geval wel proberen met provera. Dan is het puur kijken of het werkt of niet. Hoe snel mijn lichaam erop reageerd.
Ik wil a.s. dinsdag (dag dat we weggaan) sowieso testen, anders ga ik woensdag er echt niet mee beginnen.
Maar als jij zegt dat er dan nog een week tussen zit voordat de ongi start, dan kan ik nu ook al wel beginnen. haha.

Pff... daarna gewoon het wachtbankje? De gyn had het erover dat er tussen dag 10-21 wordt gekeken hoe en wat qua groei. Mochten de celgroei niet voldoende zijn, dan zegt zij op dag 21 dat ik met provera kan starten. Zodat de cyclussen korter zijn en er dus meer kansen in 1 jaar.
Maar dan zou zij toch ook iets kunnen zien mocht het wel goed zijn?

Naja, ik overleef de eerste ronde wel. Ik zie wel hoe het komt. Maar eigenlijk best raar, jouw ervaring en haar briefje met aantekeningen. Wat een verschil!

Mijn buik.... daar snap ik niets van, maar goed. Vanmorgen stond ons kitten van 1,3 kg op mijn buikje te dansen (spinnen) en dat was eerlijk gezegd een heerlijke massage. Totdat ik na een minuut toch wel het probleem van mijn buik weer voelde. Maar het trekt ook wel weer heel rustig weg. Ik vermoed gewoon nog steeds geen zwangerschap en ik zie het dinsdag wel. :)

Dankje Doublemum voor je reactie.
Als er dinsdag niets bijzonders uit de test komt zal ik zeker ook nog even bellen. En bel sowieso als ik dan nog steeds last bvan mijn buik heb tijdens het zwemmen.

als je niet voldoende groei hebt, moet je vragen of ze de dosis aan wil passen. Dat heeft mijn gyn bij mij uitgeprobeerd. Resultaat wel een lange cyclus maar geen verloren rondje. Scheelt toch weer 2 weken
het resultaat bij mij ligt nu in de wieg. Als je wel groei hebt en een eisprong moet je na de eisprong op het bankje. Ze kunnen volgens mij het niet zien tussen de eisprong en je nod of je zwanger bent. ( tot het goed ingenesteld is en begint te groeien) toevallig ben ik gisteren nog bij de gyn geweest voor controle van het spiraaltje en toen zei hij dat hij dat nu bij meerdere vrouwen gedaan had. Om toch meer kansen te creëren om zwanger te raken.

Hier is het inieder geval wel zo, dat als je in de eerste ronde niet reageerd op 50mg. dat dan in de 2de ronde pas 100mg. Dus niet in 1 ronde. Dat staat echt al duidelijk op papier.

Wat leuk om het resultaat al te zien. :)
Wat jammer eigenlijk dat ze die 2 weken niets kunnen zien. (naja... sprong- innesteling) Ze weten en kunnen al zo veel!

Spiraaltje is toch juist om niet zwanger te worden?

liefs,

Klopt, heb 2 prachtige kereltjes nu en daar zit 14 maanden tussen. Zou graag nog wel een kindje willen, maar nu eerst optimaal genieten van ze. En ondanks de pcos is er nog wel een klein kansje. Leuke bijwerking is dat ik bij de vorige twee spiraaltjes niet ongesteld werd. Nou was dat niet zo vaak maar wist nooit wanneer en als het dan kwam was ik 14 dagen zwaar ongesteld. Dus vandaar.

Terug
Bovenaan