Huntington, vlokkentest en vruchtwaterpunctie

<p>Goedemiddag dames,</p><p>Iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschap!</p><p>Even een vraagje. zijn er dames met een erfelijke ziekte/aandoening of waar de partner gen-drager is van een erfelijke aandoening? <br /><br />Ik ben nu 16 weken en 2 dagen zwanger en heb een vlokkentest laten doen maar deze is helaas niet goed verlopen. Afgelopen maandag een vruchtwaterpunctie gehad en hier moet ik nog de uitslag van krijgen. <br /><br />Zijn er dames wat op het moment hetzelfde meemaken? Erg spannende periode! </p>

Hoi ShirC,

Ik weet datje dit vorig jaar al gepost hebt, maar ik was op zoek naar lotgenoten.
Als ik het goed begrijp laat je de vlokkentest doen vanwege Huntington?
We hebben vorig jaar een zoontje gekregen, maar daarvoor heb ik een zwangerschap afgebroken omdat het kindje Huntington zou hebben.
Nu ben ik zwanger van de tweede en over 1,5 week gaan we de vlokkentest weer laten doen.
Wat naar dat jij ook nog een punctie hebt moeten laten doen. Zo lang in onzekerheid is vreselijk.
Hoe staat het er nu voor bij jou? Zijn jullie al verder? Ik hoop dat alles goed was of dat je ondertussen een gezonde zwangerschap hebt

Groetjes Laura

Hoi Laura,

Wat vreselijk dat je een zwangerschap hebt moeten afbreken! Ik heb inderdaad een vlokkentest laten doen welke niet goed is gegaan en daarna een vruchtwaterpunctie. Het wachten en in spanning zitten was vreselijk! Gelukkig hebben we een positieve uitslag gekregen en is ons dochtertje gezond! Ze is nu inmiddels 7 maanden en het gaat super! Toch weet ik niet of ik het bij een 2e kindje weer op dezelfde manier zou durven of toch via ivf overweeg. Ik hoop dat jullie nu een positieve uitslag zullen krijgen.
Liefs, Shirley

Terug
Bovenaan