Huren/leasen elektrische bakfiets

Hoi allemaal,

Ik heb een zoontje van 2,5 jaar en ben momenteel 37 weken zwanger van zijn broertje.
Als het goed weer is, vinden wij het heerlijk om met z’n allen lekker de fiets te pakken en erop uit te gaan.
Nu heb ik zelf een elektrische mamafiets met een stoeltje voor mijn zoon.
Deze maand zal de jongste geboren worden, dus tegen de tijd dat die in een fietsstoeltje mag/kan, zitten we waarschijnlijk alweer tegen de winter aan.
Ik zat daarom te denken om voor een korte periode een elektrische bakfiets te huren ofzo.
Nu zie ik op internet verschillende aanbieders voorbij komen die deze fietsen leasen, maar dat is allemaal minimaal 24 of 36 maanden. Voor mij zou het maar om een half jaar ofzo gaan.
Hebben jullie enig idee waar dit zou kunnen?
Ook andere ideeën zijn welkom!

Hebben wij ook naar gekeken. De meeste contracten zijn 24 maanden omdat zij anders de kosten er niet uit krijgen. Er was wel een bedrijf in Arnhem volgens mij die wel per maand deed maar daarbij waren wij net zoveel kwijt als voor 2 jaar bij een ander bedrijf, dezelfde fiets. De afschrijving dat een bedrijf rekent voor een bakfiets is erg hoog en ook uitkijken met borg en dat je dat zwart op wit krijgt. Sommigen vragen echt extreem hoge borgen, daar kun je voor marktplaats bijna een bakfiets voor kopen.
Wij hebben inmiddels gewoon een bakfiets gekocht en het is een verademing. Wat een topding! Succes met zoeken!

Hier ook een gekocht met de komst van de tweede en we gebruiken m dagelijks! We hebben nu zelfs nog maar auto en kunnen daar prima mee uit de voeten omdat we de bakfiets erbij hebben. Onze dochters zijn nu 4 en 2.5 en passen nog prima in de bakfiets. Ik kan niet meer zonder dat ding! Buggy, boodschappen, alles past erin. Nu zwanger van de 3e en die kan straks ook direct mee in de maxi cosi in de bakfiets. Ik ben er dolblij mee, hij fietst heeeerlijk en ik vind het zoveel makkelijker dan een gewone fiets. Want ook al is de oudste nu 4, ze fietst echt nog niet goed zelf. En tot een jaar of 5 kunnen ze heel makkelijk in de bakfiets, past prima!

Ik zou je adviseren om er toch gewoon één te kopen, eventueel tweedehands. Misschien vindt je het heerlijk en kun je binnenkort niet meer zonder. Misschien zie je de meerwaarde niet en verkoop je 'm over een (half) jaar weer door, dan verlies je er weinig op en ben je goedkoper uit dan één huren..

Huren is sowieso best lastig denk ik want soms kun je een jaar fietsen zonder kosten en dan ineens is er iets stuk en moeten er kosten gemaakt worden. Soms een simpele lekke band maar ook wel eens een kapotte accu en dan worden de kosten ineens hoog. Of als je bijvoorbeeld een keer valt met de fiets en je hebt schade. En je hebt sowieso de 'normale' slijtage en roest schade enzo in de loop van de maanden.
Lijkt me best lastig om hiermee steeds 'gedoe' te hebben met het verhuurbedrijf. Welke kosten liggen bij jezelf en welke dan bij de verhuurder?

In grotere steden heb je Cargooroo en BaqMe, wellicht dat dit een optie is? Tot 3 maanden zou ik het ook nog afraden. Tussen 3-10 maanden is het ideaal, maar begrijp ook dat je daarvoor geen bakfiets aanschaft, als je tevreden bent over de elektrische fiets die je vanaf een maand of 10 weer kunt gebruiken. Voordeel van Cargooroo is dat je maxi cosi erop kan en je huurt ze per uur/dag.

Bedankt allemaal!
Was er idd al bang voor, maar snap natuurlijk ook dat zulke korte leasecontracten financieel niet aantrekkelijk zijn voor de aanbieders. Zal eens even na gaan denken wat te doen

Terug
Bovenaan