Huurtoeslag?

Lang verhaal kort. Na scheiding nieuwe vriend die mij geholpen heeft met huis huren. ( alleen op mijn salaris kon dat niet ) samen huurcontract ondertekent. Ivm de kinderen mochten ze pas na een jaar relatie de nieuwe partner ontmoeten. Zover is het helaas niet gekomen.

Hij heeft iets naars gedaan waardoor ik de relatie heb beëindigd. Hij wil mij niet op straat zetten en geeft ook aan dat het zijn schuld is dat het fout is gelopen. Hij heeft nooit bij mij ingeschreven gestaan. ( woonde zelf al in een huurwoning ) dit huis zou ook tijdelijk zijn.
Ik kan de huur niet alleen ophoesten. Hij betaald iedere maand wat mee. Nu zie ik dat per 1 januari de huurtoeslag is veranderd. Als ik de proefberekening maak heb ik er recht op.
Maar nu de grote vraag: kan en mag dat wel? Aangezien dit huis op 2 namen staat en er maar 1 persoon daadwerkelijk woont?
Ik zit er natuurlijk niet op de wachten dat als ik dat aanvraag ik en/of hij in de problemen komt hierdoor.
Het is puur uit noodzaak dat ik hier nog woon met een kind omdat ik niks kan kopen of huren zelf....

Ik weet niet zo goed wat ik moet

Als je het met huurtoeslag wel kan betalen, kan zijn naam van het contract toch?

Verder moet je middels bankafschriften tonen dat je huur betaald.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan