hydrocele (vochtophoping in de balletjes)

Hallo allemaal! ...met name de ouders van knulletjes...

Mijn klein mannetje (3 jaar) heeft zeer waarschijnlijk een hydrocele (vochtophoping in een van z'n balletjes).
De oplettende leidsters in de crèche hebben gisteren  gezien dat zijn rechter balletje groter leek dan normaal. s'Avonds viel ons dat  inderdaad ook op. Vanochtend zag alles er weer normaal uit. Toch maar voor de zekerheid een afspraak bij de  huisarts gemaakt. Toen we er vanmiddag kwamen, was het balletje inderdaad al weer groter dan s'ochtends.Volgens de huisarts is de kans groot dat hij dus een hydrocele heeft.
We moeten het nu 1 maand in de gaten houden. Als het niet beter wordt of zelfs verergerd moeten we terug en wordt hij zeer waarschijnlijk doorverwezen naar de uroloog.

Op google heb ik al e.e.a. aan informatie gevonden, maar ik ben ook wel benieuwd of een van jullie (c.q. jullie zoon) hier wel eens mee te maken heeft gehad en wat jullie ervaringen zijn.

Alvast bedankt voor de info!

Uli
 
Hoi,

Wij hebben dit laatst ook ontdekt bij ons zoontje, de ha twijfelde tussen een cycste en vocht, wij zijn toen doorverwezen voor een echo, bleek idd vocht te zijn, wij hoeven hier verder niks aan te doen.
Hij is trouwens ook 3jaar!
Hij heeft er geen last van, dat hou ik ook in de gaten!

Gr MJ
 
Terug
Bovenaan