hydrofiele luiers??

Ik gebruik de hydrofiele luiers voor onder het hoofd van het kindje te leggen, dan hoef je het hoeslakentje niet zo vaak te verschonen. Ook in de wagenbak lag hij over het matrasje.
Verder ook als handdoek om je kindje mee af te drogen.

Succes

Groeten Kaatjeknuffel

Ze zijn echt heel erg handig! Ik gebruikte ze inderdaad ook om onder het hoofdje te leggen, als de baby dan spuugt dan hoef je niet meteen  al het beddegoed in de was te gooien.(mijn dochter is nu groot genoeg om de hydrofiele luier te pakken en heb deze er nu niet meer in liggen, vind ik te gevaarlijk zo'n losse doek,  maar ben 22 weken zwanger en bij de volgende doe ik het weer)

Om af te drogen nadat je kindje  gewassen is, deze drogen namelijk beter af dan een gewone handdoek. Handig ook om het badje mee  "af te drogen" nadat je kindje droog is.

Ook inderdaad voor in de kinderwagen(zelfde reden als in het bedje, het is zo zonde als de hele kinderwagen vies wordt als de baby een beetje spuugt)

Dus al met al, hele makkelijke dingen en ik zal ze ook zeker aanschaffen!
(al moet je het natuurlijk zelf weten)

Hoor eigenlijk van alle jonge moeders om me heen dat je nooit genoeg hydrofiele luiers kunt hebben... Dus ik zou er net iets meer meenemen dan op de standaardlijstjes staan...

Overigens heb ik mijn  moeder die dingen nog heel lang zien gebruiken in het huishouden (en ik ben de jongste)...

Hoihoi,

ook ik gebruikte ze als handdoek voor de baby en in het bedje en wandelwagen. Nu neem ik nog vaak zo'n doek mee: minder formaat dan een gewone handdoek en erg handig   zoals in de auto voor het raam hangen (in het raam geklemd) tegen de zon en ik gebruik het vooral als we ergens zijn en ik moet m'n menneke verschonen. Zo'n aankleedkussen in openbare toiletgebouwen   e.d. zijn niet echt fris. En ook weer een beter formaat dan een verzoringsmatje in de luiertas!
Mijn schoonzus heeft haar kinderen altijd een hydrofiel doek als tutje  gegeven ipv een knuffeltje: altijd in huis en overal verkrijgbaar.

En idd, zoals eerder aangegeven: je mag er best een aantal meer aanschaffen dan op het lijstje staat!

Gr Els
mama van Quentin (21 mnd) en 24 wkn zwanger

bedankt voor de reacties~!!
ik heb er maar een aantal gekocht...
op mijn lijstje staat dat je er 18nodig hebt.. zoveel heb ik nog niet.. maar ach ik kan ze altijd bij halen...
groetjes femster

Hoi,

Hydrofiele washandjes schijnen ook heel fijn te zijn om het kindje mee te wassen op de commode op de dagen dat het geen "baddag" is.
Ik zag ze toevallig vandaag bij Hema.

Ik heb een hele lading hydrofiele luiers, wat washandjes en van die dikkere luiers gekregen van een vriendin, misschien is iemand anders in je omgeving uit de babytijd en heeft die ze over?

Ik doe nu ook erg goede zaken via Marktplaats :), gister een extra lang voedingskussen   (op advies van de fysio, is voor tussen m'n benen 's nachts ivm bekkenklachten) met 3 hoezen opgehaald voor maar 20 euro, was allemaal keurig netjes en netjes gewassen maar ik kan het zelf ook allemaal nog even een keer wassen voor het idee. Morgen gaan we weer wat anders ophalen op weg naar mijn schoonouders. Ik heb deze week dan ongeveer 80 tot 90 euro uitgespaard, mooi voor het studiefonds... Wij hoeven niet per sé te beknibbellen maar we vinden het ook gewoon prettig en passend bij onze levensstijl (wij zijn een beetje "groen") om niet alles nieuw te kopen. Even (af)wassen of een sopje en tweedehands is net zo goed als iets wat net uit de verpakking is (mits het nog netjes is uiteraard).
Wij zijn ook nog gezegend met hele leuke en nette vrienden waarvan we heel veel naar onze smaak kunnen overkopen voor een habbekrats of zelfs krijgen tot bijna genant toe, zo vrijgevig als ze zijn (we durven daar voorlopig niet meer aan te komen zonder gebak of iets leuks mee te nemen voor ze).

Terug
Bovenaan